Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ladang Raja Musa

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ldg Raja Musa atau nama ringkasnya SJK (T) Ldg Raja Musa, merupakan sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan yang terletak di Ladang Raja Musa.

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ldg Raja Musa
Lokasi
 Malaysia Ladang Raja Musa, KUALA SELANGOR, Selangor
Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah Jenis Kebangsaan, Sekolah kerajaan
Nombor sekolah0
Kod sekolahBBD3064
Faks0


Pada 2009, Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ldg Raja Musa memiliki 37 pelajar lelaki dan 31 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 68 orang. Ia mempunyai seramai 5 orang guru.2009

Sejarah sunting

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ladang Raja Musatelah dibuka pada tahun 1928. Ia pada mulanya beroperasi di bangunan kayu beratapkan zink. Pada tahun 1946 sehingga 1970 terdapat 2 sesi iaitu sesi pagi dan petang kerana kekurangan bilik darjah untuk pembelajaran bagi menampung 6 kelas.

Pada Ogos 1970, murid-murid kelas 4 hingga 6 akan belajar di sekolah berhampiran, iaitu Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ladang Riverside atau Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Vageesar, Kuala Selangor.

Pada Disember 1990, satu bangunan baru yang memiliki 5 bilik darjah, pejabat, bilik guru besar, tandas siap dibina hasil derma Dato' Lim Ah Lek RM 10,000.00 dan selebihnya oleh PIBG sekolah, yang dipengerusikan oleh EN.PERUMAL PJK.

Bangunan baru ini dirasmikan pada 08.10.1993 oleh Tan Sri Dato' Seri Samy Vellu Sangalimuthu.

Pencapaian sunting

Alamat sunting

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ldg Raja Musa
Ladang Raja Musa
Selangor, Malaysia
Telefon = 0
Fax = 0

Pautan luar sunting