Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ringlet

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ringlet atau nama ringkasnya SJK (T) Ringlet, merupakan sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan yang terletak di Jalan Besar Ringlet Ke Tanah Rata.

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ringlet
Lokasi
Jalan Besar Ringlet Ke Tanah Rata, RINGLET, Pahang
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah Jenis Kebangsaan, Sekolah kerajaan
Nombor sekolah6054958509
Kod sekolahCBD1019
Faks6054958509
Laman sesawang


Pada 2009, Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ringlet memiliki 42 pelajar lelaki dan 46 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 88 orang. Ia mempunyai seramai 11 orang guru.2009

Sejarah sunting

Sekolah Jenis Kebangsaan (Tamil) Ringlet merupakan sekolah bandar dalam daerah Cameron Highlands. Jaraknya dari bandar Tanah Rata kira-kira 15km. Sekolah ini terletak di tengah-tengah pekan Ringlet. Kedudukan yang stategik telah menyebabkan masyarakat India di sekitar kawasan Ringlet menghantar anak mereka ke sekolah ini.

Sekolah Jenis Kebangsaan (Tamil) Ringlet merupakan sebuah sekolah kurang murid (SKM) dengan 11 orang guru. Jumlah murid sekolah ini adalah seramai 90 orang. Di Cameron Highlands, terdapat beberapa sekolah yang sudah ternama dalam pencapaian peperiksaan UPSRnya. Sekolah ini telah mendapat pelbagai anugerah. Salah satu anugerah yang diperolehi sekolah ini adalah Anugerah Lonjakan Saujana katagori Sekolah Jenis Kebangsaan. Oleh itu ia menjadi harapan penduduk tempatan yang mana mahukan sekolah ini berjaya dan mencapai kecemerlangan di dalam peperiksaan UPSR setiap tahun.

Pencapaian sunting

Alamat sunting

Sekolah Jenis Kebangsaan (T) Ringlet
Jalan Besar Ringlet Ke Tanah Rata
Pahang,   Malaysia
Telefon = 6054958509
Fax = 6054958509

Pautan luar sunting