Sekolah Kebangsaan Sebandi Ulu

Sekolah Kebangsaan Sebandi Ulu atau nama ringkasnya SK Sebandi Ulu, merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di D/A Ppd Samarahan, Jalan Dato Mohd Musa.

Sekolah Kebangsaan Sebandi Ulu
Lokasi
D/A Ppd Samarahan, Jalan Dato Mohd Musa, 94300, Kota Samarahan,, Sarawak Bumi Kenyalang
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah kebangsaan, Sekolah kerajaan
Nombor sekolahTIADA
Kod sekolahYBA8119
FaksTIADA


Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sebandi Ulu memiliki 71 pelajar lelaki dan 98 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 169 orang. Ia mempunyai seramai 17 orang guru.2009

Sejarah sunting

Sekolah Kebangsaan Sebandi Ulu telah ditubuhkan pada 16.07.1984 (26 tahun yang lalu). Terletak di Kampung Sebandi Ulu, Asajaya lebih kurang 80 km dari Bandar Kuching. Pada asalnya sekolah ini mempunyai sebuah bangunan sekolah yang terdiri daripada empat bilik darjah dan dua buah rumah guru. Sekolah ini dan rumah guru dibina secara gotong-royong oleh penduduk kampung. Kini sekolah ini telah mempunyai empat blok bangunan yang terdiri daripada enam buah bilik kelas, pejabat am/bilik guru, bilik guru besar, bilik perpustakaan, prasekolah, bilik gerakan/bilik mesyuarat, bilik ict, bilik pemulihan dan rumah guru(sangat daif) Pelajar terdiri daripada 187 orang dan 16 orang guru terlatih dari pelbagai opsyen. Kebanyakkan guru adalah guru berijazah, seorang pembantu tadbir, seorang pra. Sekolah ini ada bekalan air bersih, elektrik(SESCO) dan internet(wireless)

Pencapaian sunting

Alamat sunting

Sekolah Kebangsaan Sebandi Ulu
D/A Ppd Samarahan, Jalan Dato Mohd Musa
94300, Kota Samarahan
Sarawak, Malaysia
Telefon = TIADA
Fax = TIADA

Pautan luar sunting