Sebuah cerekarama komedi seram, lakonan Sein Ruffedge, Siti Saleha, Hanesz Suraya dan Azri Iskandar yang berjudul "Semadikan Aku", yang disiarkan pada 03 Mac 2012, hari Sabtu jam 10.00 malam di TV3 (Malaysia).

Semadikan Aku
Ditulis olehChe Li
PengarahIsmail Yaacob
Dibintangi oleh
Sein Ruffedge
Siti Saleha
Hanesz Suraya
Azri Iskandar
Afida Es
Ropie Cecupak
Penerbitan
PenerbitMuhd Ruslan Osman
Tengku Noraishah Tengku Hj. Abd Aziz
PenyuntingKas Roshan
Syarikat penerbitan
Temenggong Pictures Sdn Bhd
Penyiaran
Saluran asalTV3
Siaran asal3 Mac 2012 (2012-03-03)


Cerekarama ini diterbitkan oleh "Temenggong Pictures Sdn Bhd", sutradara oleh "Ismail Yaacob", skrip oleh "Che Li" dan penyunting kreatif oleh "Kas Roshan". Turut dibintangi pelakon (penampilan khas), Afida Es dan Ropie Cecupak.


Sinopsis sunting

mengisahkan tentang Sani (Sein Ruffedge) dan keluarganya yang dalam perjalanan pulang ke kampung. Dalam suasana sunyi, Sani ditemani oleh radio yang dipasang kuat dikala isterinya (Siti Saleha) sedang nyenyak tidur.


Di tepi jalan, sani melihat seorang wanita mendukung sesuatu menahan keretanya. Di fikiran Sani perempuan itu nampak normal, tiada yang pelik. Wanita tersebut meminta pertolongan untuk menumpang ke kampung sebelah, dia memperkenalkan dirinya sebagai Saleha (Hanesz Suraya). Tiba di satu simpang, saleha minta diturunkan.


Sani sampai di rumahnya, tanpa berlengah dia menceritakan peristiwa yang baru dilaluinya tadi. Semua sepupunya terkejut. Menurut mereka, sudah ramai yang telah diganggu oleh wanita berkenaan..........