Shōnen Jump+ (Jepun: 少年ジャンプ+, Hepburn: Shōnen Janpu Purasu) ialah majalah dalam talian Jepun untuk manga yang dicipta oleh Shueisha, berputar daripada baris majalah Jumpnya. Dilancarkan pada 22 September 2014, majalah ini beroperasi sebagai aplikasi mudah alih dan tapak web percuma.[1] Di sebalik tajuknya, Shōnen Jump+ juga menampilkan siri yang disasarkan kepada pembaca wanita dan orang dewasa selain daripada namanya manga shōnen, yang disasarkan kepada lelaki remaja.[2] Majalah ini menyusun judul asli dan judul daripada majalah manga Shueisha yang lain, dan juga membawa Shōnen Jump Mingguan edisi digital. Judul terkenal yang disirikan dalam Shōnen Jump+ termasuklah Fire Punch, World's End Harem, Astra Lost in Space, Hell's Paradise: Jigokuraku, Spy × Family, Kaiju No. 8 dan Dandadan.

Shōnen Jump+
Logo di laman web penerbitan ini.
Ketua editorShuhei Hosono
KategoriPlatform manga dalam talian
KekerapanMingguan, dwi-mingguan dan bulanan
Isu pertama22 September 2014
SyarikatShueisha
NegaraJepun
BahasaJepun
Laman webhttps://shonenjumpplus.com/

Di luar Jepun, Shueisha mengeluarkan manga asli dari platform di Manga Plus.

Rujukan sunting

  1. ^ "Shonen Jump+ Debuts with Over 30 Monthly Manga for Free" (dalam bahasa Inggeris). Anime News Network. 22 September 2014. Dicapai pada 30 Jun 2020.
  2. ^ "Weekly Shonen Jump Editor-in-Chief Hiroyuki Nakano" (dalam bahasa Inggeris). Anime News Network. 11 Februari 2019. Dicapai pada 10 Julai 2020.

Pautan luar sunting