Siapa...? (album Wana)

Siapa...? adalah merupakan album studio rakaman pertama Wana iaitu penyanyi dan juara My Starz LG musim kedua pada tahun 2009.

Siapa...?
Album studio oleh
Dilancarkan pada2009 (2009)
Kronologi Wana
Siapa...?
(2009)
Wana
(2011)
Single daripada Siapa...?
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini


Trivia sunting

Pelancaran album Wana, juara MyStarz LG musim ke-2 yang berjudul …SIAPA? berlangsung di di Bangkok Jazz, Chulan Square, Bukit Bintang.

Gadis kelahiran Johor Bahru ini menghasilkan album ini hasil kemenangan Wana sebagai juara My Starz LG 2 dan disambut oleh Warner Music Malaysia. Pastinya dengan kontrak eksklusif selama setahun dapat memberi peluang cerah buat Wana untuk menyemarakkan lagi dunia muzik tanahair.

Tampil bersama rakan My Starz LG yang lain, Wana memilih konsep yang lebih segar dan bertenaga, sesuai dengan semua peringkat terutama golongan remaja. Antara penerbit yang terlibat untuk debut istimewa ini termasuklah Lah VE, Ashraff, Rudi dan Audi Mok. Album ini memiliki 5 buah lagu iaitu

  1. Siapakah Orangnya
  2. Gerhana… Sebuah Percintaan
  3. Orang Biasa
  4. Ingin Bersama Kembali
  5. Dalam Dilemma

Untuk single pertama, Warner memilih lagu Orang Biasa yang berentak pop reggae yang lebih catchy~! Antara single lain yang best ialah Siapakah Orangnya dan Ingin Bersama, sebuah lagu duet Wana bersama dengan Naib Juara MyStarz LG musim ke-2 iaitu Nashrin.

Mengikut Warner Music, sekarang ini 5 buah lagu dalam satu album sudah boleh dikira atau dipanggil ALBUM PENUH oleh RIM.

Senarai runut sunting

Rujukan sunting

Lagu sunting

# Judul Lagu Menampilkan Komposer Penulis Lirik Masa
1 "Siapa Orangnya"
2 "Gerhana Sebuah Percintaan"
3 "Orang Biasa"
4 "Ingin Bersama Kembali" Nashrin
5 "Dalam Dilema "