Telefe

Rangkaian televisyen Argentina

Telefe (singkatan dari Televisión Federal) adalah stesen televisyen yang terletak di Buenos Aires, Argentina. Stesen ini dimiliki dan dikendalikan oleh Paramount Global melalui Televisión Federal S.A. Telefe juga merupakan salah satu daripada enam rangkaian televisyen nasional Argentina. Studio-studionya terletak di Martínez, Buenos Aires, bersebelahan dengan ibu pejabat syarikat;[1] pemancarnya terletak di Bangunan Alas.[2]

SloganSiempre juntos
("Always Together")
LS 84 TV, Buenos Aires
Templat:Infobox television station

Di kawasan Argentina di mana stesen Telefe tidak dapat diterima di udara, ia tersedia di sistem kabel satelit dan pilihan. Telefe juga mempunyai jaringan antarabangsa (Telefe Internacional) yang tersedia di Amerika, Eropah, Asia, dan Oceania.[3]

Referensi sunting

  1. ^ a b "VIACOM INAUGURÓ NUEVO EDIFICIO CORPORATIVO EN BUENOS AIRES". Newsline Report (dalam bahasa Sepanyol). April 24, 2019. Dicapai pada June 30, 2020.
  2. ^ Cayón, David (March 18, 2011). "Telefe comienza a transmitir en digital terrestre". El Cronista (dalam bahasa Sepanyol). Diarkibkan daripada yang asal pada March 21, 2011.
  3. ^ "TELEFE INTERNACIONAL AMPLÍA SU COBERTURA A TRAVÉS DE DIRECTV". Total Medios (dalam bahasa Sepanyol). September 3, 2009. Diarkibkan daripada yang asal pada June 30, 2020.

Patuan luar sunting