Mengosongkan auto sekatan

Oleh kerana sifat sekatan yang dipohon kami memerlukan maklumat tambahan sebelum kami boleh membuat keputusan sama ada untuk melepaskan anda. Ia adalah kemungkinan besar bahawa anda tidak disekat secara peribadi. Jika anda dihalang daripada menyunting, ia mungkin kerana anda telah diauto sekat atau disekat kerana alamat IP anda. Tanpa maklumat lanjut ada apa-apa lagi yang boleh kita lakukan untuk mengkaji semula atau mengangkat sekatan anda. Sila ikuti arahan ini:

Memintas cache anda — Arahan paling mudah
Dalam kebanyakan pelayar Windows dan Linux:
  • Tekan sambil tahan Ctrl dan tekan F5.

Dalam Apple Safari:

  • Tekan sambil tahan Shift dan tekan butang Reload bar alat.

Dalam Chrome dan Firefox for Mac:

  • Tekan sambil tahan kedua-dua Cmd+ Shift takan tekan R.
  1. Jika anda mempunyai akaun Wikipedia, sila pastikan bahawa anda log masuk.
    Nama akaun anda akan kelihatan di sebelah kanan atas halaman ini jika anda berada.
    Jika tidak, cuba memintas cache pelayar web anda. Andai tidak berkesan juga, sila buang bersihkan history dan cookies dalam pelayar anda.
  2. Cuba sunting kotak pasir.
  3. Jika anda masih disekat, salin {{unblock-auto|...}} kod yang dijanakan untuk anda di bawah bahagian "IP disekat?". Ini biasanya tersembunyi dalam bahagian "Apa yang saya perlu lakukan sekarang?". Jika ya, sila klik pautan "[tunjuk]" pada sebelah kanan untuk menunjukkan teks ini.
  4. Tampalkan kod di bawah laman perbincangan anda dan klik simpan.

Jika anda tidak disekat daripada menyunting kotak pasir maka auto sekat pada alamat IP anda telah tamat tempoh dan anda boleh meneruskan penyuntingan.

Pendokumenan templat[cipta]