Penggunaan sunting

Templat ini digunakan untuk rencana-rencana tentang orang hidup yang separuh dilindungi atau dilindungi sepenuh, sama ada sementara atau kekal, disebabkan pelanggaran polisi biografi orang hidup yang berlebihan.

Apabila digunakan untuk perlindungan separa, templat ini mengkategorikan rencana-rencana ke dalam Kategori:Biografi orang hidup Wikipedia yang kekal dilindungi separa atau Kategori:Biografi orang hidup Wikipedia yang sementara dilindungi separa jika tarikh tamat ditetapkan. Apabila digunakan untuk perlindungan penuh, templat ini mengkategorikan rencana-rencana ke dalam Kategori:Biografi orang hidup Wikipedia yang kekal dilindungi atau Kategori:Biografi orang hidup Wikipedia yang sementara dilindungi jika tarikh tamat ditetapkan. Untuk laman perbincangan yang separuh dilindungi, gunakan {{pp-vandalism}}.

Templat ini tidak dapat dilihat pada laman-laman yang tidak dilindungi. Menambah templat ini kepada sesuatu rencana tidak akan melindunginya. Perlindungan boleh sahaja dibuka atau ditutup oleh penyelia, dan boleh dipohon di Wikipedia:Permohonan melindungi laman.

Lihat juga sunting

Templat-templat perlindungan
{{pp-meta}} Penuh Separuh Pindah
Pertikaian: {{pp-dispute}} {{pp-move-dispute}}
Vandalisme: {{pp-vandalism}} {{pp-move-vandalism}}
Templat dan modul keterlihatan banyak: {{pp-template}}
Laman perbincangan pengguna yang disekat: {{pp-usertalk}}
Boneka: {{pp-sock}}
WP:BLP: {{pp-blp}}
Tempoh panjang: {{pp-semi-indef}} {{pp-move-indef}}
Generik (perlindungan lain): {{pp-protected}} {{pp-move}}
Penelitian dari Pejabat: {{pp-office}} {{pp-reset}}
Pesanan pada laman perbincangan: {{permanently protected}} {{temporarily protected}}
Penciptaan: {{pp-create}}
Perubahan belum selesai tahap 1: {{pp-pc1}}
Perubahan belum selesai tahap 2: {{pp-pc2}}