Templat:Uw-softerblock

Selamat datang ke Wikipedia. Oleh kerana kami mempunyai polisi terhadap nama pengguna yang memberikan gambaran bahawa akaun tersebut mewakili kumpulan, kelab, organisasi, syarikat atau tapak web, saya telah menyekat akaun ini. Sila luangkan sedikit masa untuk sama ada cipta akaun baharu, atau minta tukar nama pengguna akaun semasa anda di sini. Nama pengguna baharu mesti mewakili diri anda sahaja sebagai individu dan mematuhi dasar nama pengguna.

Anda juga harus membaca garis panduan konflik kepentingan kami dan sedar bahawa penyuntingan promosi tidak boleh diterima tanpa mengira nama pengguna yang anda pilih. Selain itu, jika sumbangan anda kepada Wikipedia membentuk keseluruhan atau sebahagian daripada kerja yang anda ada, atau mengharapkan untuk dibayar, anda mesti dedahkan siapa yang membayar anda untuk mengedit.

Sila ambil perhatian juga bahawa anda dibenarkan menggunakan nama pengguna yang mengandungi nama syarikat atau organisasi jika ia mengenal pasti anda secara individu, seperti "Sara Smith di Syarikat XYZ", "Mark di Alat Dapur", atau "FoobarFan87", tetapi bukan "Pengurus SEO di Syarikat XYZ".

Jika nama pengguna anda tidak mewakili kumpulan, organisasi atau tapak web, anda boleh merayu nyahsekat nama pengguna ini dengan menambah teks {{unblock|reason=Sebab anda disini ~~~~}} di bahagian bawah halaman perbincangan anda.

Anda hanya boleh mencipta akaun baharu, tetapi anda mungkin memilih untuk menukar nama pengguna anda kepada yang mematuhi dasar nama pengguna kami, supaya sumbangan anda yang lalu dikaitkan dengan nama pengguna baharu anda. Jika anda lebih suka menukar nama pengguna anda, anda boleh merayu nyahsekat nama pengguna ini dengan menambah teks

{{unblock-un|nama pengguna bahru|reason=Sebab anda disini ~~~~}}

di bahagian bawah halaman perbincangan anda. Sila ambil perhatian bahawa anda hanya boleh meminta nama yang belum digunakan, jadi sila semak disini untuk penyenaraian nama yang telah diambil.

 Terima kasih.

Templat ini tidak boleh digunakan pada halaman perbincangan pengguna bagi akaun dengan status (penciptaan akaun disekat). Hanya gunakan templat ini pada halaman perbincangan pengguna bagi akaun dengan status (sekat automatik dilumpuhkan).

Pendokumenan templat
Templat ini digunakan untuk memberitahu pengguna bahawa mereka telah disekat. Ia memberitahu mereka tentang sebab mereka disekat dan menerangkan langkah-langkah yang boleh diambil jika mereka ingin meneruskan penyuntingan.

Sila rujuk kepada indeks templat mesej sebelum menggunakan sebarang templat di halaman perbincangan pengguna untuk memberi amaran kepada pengguna. Menggunakan templat terbaik untuk tujuan anda boleh membantu mengurangkan kekeliruan daripada mesej yang anda hantar.

Catatan: Hanya penyelia boleh menyekat pengguna, menambah templat sekatan tidak bermakna disekat. Lihat RFAA untuk meminta pengguna disekat.