Temptation (siri TV 2014)

Temptation (Hangul유혹; RRYuhok) ialah sebuah drama Korea Selatan tahun 2014 dibintangi oleh Kwon Sang-woo, Choi Ji-woo, Lee Jung-jin dan Park Ha-sun. Drama ini disiarkan menerusi saluran SBS bermula 14 Julai sehingga 16 September 2014 pada hari Isnin dan Selasa pukul 9:55 malam sebanyak 20 episod.

Temptation
Juga dikenali sebagai
Seduction
GenreRomantik
Melodrama
Ditulis olehHan Ji-hoon
PengarahPark Young-soo
Dibintangi oleh
Kwon Sang-woo
Choi Ji-woo
Lee Jung-jin
Park Ha-sun
Negara asalKorea Selatan Korea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod20
Penerbitan
Penerbit eksekutifHan Jung-hwan
LokasiKorea Selatan, Hong Kong
Tempoh siaranIsnin dan Selasa pukul 21:55 (KST)
Syarikat penerbitan
Lee Kim Productions
Penyiaran
Saluran asalSBS
Siaran asal14 Julai 2014 (2014-07-14) – 16 September 2014 (2014-09-16)
Kronologi
MengikutiDoctor Stranger
Diikuti olehSecret Door
Pautan luar
Laman sesawang

Sinopsis sunting

Cha Seok-hoon adalah seorang lelaki naif yang dibesarkan di sebuah desa di Provinsi Gangwon. Kepandaiannya menjadikannya masuk ke universiti teratas di negara ini walaupun keadaan ekonomi keluarganya, dan dia mengambil pelbagai pekerjaan sambilan, dari perkhidmatan cepat hingga kerja pembinaan, untuk mendapatkan pengajiannya.

Dia kemudian bertemu Na Hong-joo, seorang gadis juga dari keluarga miskin. Hong-joo mengundurkan diri ke kehidupan yang menyedihkan, hingga Seok-hoon membawa kebahagiaan dan harapan dalam hidupnya. Mereka berkahwin, dan Hong-joo adalah seorang isteri yang tenang dan memahami, selalu yang pertama berkorban dan membuat konsesi. Namun, Seok-hoon mendapati dirinya terjerumus dalam hutang yang besar kerana usaha perniagaan yang gagal dengan rakan lain.

Yoo Se-young adalah pewaris hotel, dilatih untuk mengambil alih syarikat ayahnya sejak usia muda. Dipanggil sebagai "wanita besi," dia adalah seorang pekerja yang gila kerja dan pemimpin yang tegas, dan tidak berminat dalam cinta atau perkahwinan. Salah satu rakan keluarganya adalah playboy kaya Kang Min-woo, yang tidak berjaya menggodanya pada masa lalu. Min-woo mempunyai semua yang dia mahukan, dan mendekati kehidupan dengan falsafah bahawa anda harus mempunyai seratus wajah yang berbeza untuk seratus wanita yang berbeza. Dia berkahwin hanya kerana itu adalah syarat untuk mewarisi harta pusaka.

Semasa dalam perjalanan perniagaan ke Hong Kong, Se-young bertemu Seok-hoon dan Hong-joo, dan untuk hiburannya, dia menjadikan mereka tawaran berbahaya untuk menguji perkahwinan mereka: Sebagai pertukaran untuk membayar hutang Seok-hoon sehingga dia dapat elakkan masuk penjara, dia meminta tiga hari bersamanya.

Seok-hoon membuat pilihan penting dan membuat perjanjian. Tetapi hubungan peliknya dengan Yoo Se-young membahayakan perkahwinannya. Sekembalinya mereka ke Korea, perkahwinan Seok-hoon dan Hong-joo tidak dapat bertahan dari krisis kepercayaan ini, dan akhirnya mereka bercerai. Sementara itu, Se-young mendapati dirinya benar-benar jatuh cinta pada Seok-hoon.

Pelakon sunting

Karakter utama sunting

Karakter sokongan sunting

Pautan luar sunting