Terbitan lucah biseksual

Terbitan lucah biseksual adalah sebuah genre terbitan lucah yang paling tipikal menggambarkan seorang wanita dan dua lelaki yang semua melakukan pembiakan seks di kalangan mereka sendiri. Terbitan lucah biseksual berlainan dari terbitan lucah threesome, yang secara biasa menggambarkan satu lelaki dan dua wanita.

Sedangkan terbitan lucah dipasarkan pada para lelaki, kebanyakn terbitan lucah biseksual dipasarkan ke lelaki heteroseksual[1] atau biseksual. Sangat sedikit pengguna terbitan lucah biseksual mengenalkan diri mereka sebagai gay.[1] Pengeluar yang menggunalan istilah "terbitan lucah biseksual" paling sering menggambarkan seorang lelaki biseksual atau lelaki yang hairan pada kebiseksualan yang mungkin ingin melihat -- pembiakan seks di antara seorang lelaki dan seorang wanita, dan juga di antara dua orang lelaki. Suatu cara umum pada ini digambarkan dalam satu babak adalah dengan seorang wanita dan dua lelaki melakukan seks sesama sendiri.

Industri filem terbitan lucah sunting

Kandungan mencirikan kebiseksualan telah menjadi suatu trend bertambahan sejak bermulanya terbitan lucah internet.[1][2] Meskipun genre ini menjadi suatu proportion pad apasaran DVD terbitan lucah; contohnya di perantai terbitan lucah HotMovies.com, hanya ada 655 judul biseksual dari lebih daripada 90,000 filem.[2] DVD Biseksual menjual lebih baik online daripada di kedai video dewasa, mungkin kerana para pelanggan di kedai merasa malu untuk membeli mereka.[3] Kebanyakn terbitan lucah biseksual dilakukan oleh syarikat pengeluaran kecil daripada studio utama. Para pelakon kebanyakannya tidak berpengalaman; mana-mana pelakon terkenal dalam terbitan lucah biseksual biasanya datang dari industri terbitan lucah gay.[2]

Para pelakon lelaki dan perempuan heteroseksual bermuncul dalam terbitan lucah biseksual, contohnya Kurt Lockwood, telah membuatkan keseksualan mereka ditanya dan telah stigmatised[1]; dan telah dituduh oleh masyarakat gay dengan penolakan pada orientasi seksual mereka.[2]

Gambaran tindakan seks sunting

Terbitan lucah biseksual boleh digambarkan pada mana-mana yang berikut, tetapi tidak terhad pada senarai ini:

  • The female performer may encourage the two men to engage in sex acts together. She may do this by verbally encouraging them, or by masturbating as she watches them. In some videos, the woman may demand that her "straight" husband or boyfriend perform sex acts with the other man as "punishment" for infidelity (see Cuckold). Usually the "husband" fellates the other man, or receives anal intercourse from him.
  • The performers may create a "daisy chain," in which all three participants perform and receive oral sex simultaneously.
  • A man and woman perform vaginal sex (from behind or reverse cowgirl), while a third person performs oral sex on the woman (clitoris) and/or on the man (testicles.)
  • The two men may perform anal sex, with the woman masturbating or fellating the receiving man.
  • The two men may perform anal sex, with the woman receiving cunnilingus from one or both of them.
  • The two men may perform anal sex, while the bottom man has vaginal intercourse with the woman. The man in the middle is referred to with the slang term "Lucky Pierre".
  • The woman may perform anal sex on one of the men using a strap-on, while the other man receives anal from that man, or performs frot with him, or performs anal on the woman.
  • Two of the performers may engage in intercourse, while the third urinates on them.
  • One of the men performs a ride (man on floor, woman on top) whilst the othe engages in anal. This is known as a sandwich.

Pengarah dan pernhibur yang terkenal sunting

Lihat juga sunting

Bibliografi sunting

  • Marjorie Garber: Bisexuality and the Eroticism of Everyday Life (Routledge, 2000). ISBN 0-415-92661-0

Rujukan sunting

  1. ^ a b c d e f Tina Tyler (2008-02-22). "Bi Roots". XBIZ. Dicapai pada 2009-06-02.
  2. ^ a b c d Joanne Cachapero (2008-09-26). "Both Sides of the Fence". XBIZ. Dicapai pada 2009-06-02.
  3. ^ Acme Andersson (2008-05-31). "Specialty on the Shelf". XBIZ. Dicapai pada 2009-06-02.

Pautan luar sunting