The Huntsman: Winter's War

The Huntsman: Winter's War ("Sang Pemburu: Perang Musim Sejuk") ialah sebuah filem pengembaraan aksi fantasi gelap berbahasa Inggeris tahun 2016 arahan Cedric Nicolas-Troyan. Filem ini berdasarkan watak dari cerita dongeng Jerman "Snow White" yang dikumpul oleh Grimm Bersaudara. Skrip ini ditulis oleh Frank Darabont, David Koepp, Craig Mazin dan Evan Spiliotopoulos. Filem ini dibintangi oleh Chris Hemsworth, Charlize Theron, Emily Blunt, Jessica Chastain dan Nick Frost. Penggambaran utama bermula pada 6 April 2015 manakala ia ditayang pada 22 April 2016.

The Huntsman: Winter's War
Poster tayangan pawagam filem The Huntsman: Winter's War
Poster tayangan pawagam
PengarahCedric Nicolas-Troyan
Penulis
BerdasarkanCharacters created oleh
Evan Daugherty
Dihasilkan olehJoe Roth
Dibintangi
SinematografiPhedon Papamichael
Disunting olehConrad Buff
Muzik olehJames Newton Howard
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehUniversal Pictures
Tarikh tayangan
  • 29 Mac 2016 (2016-03-29) (Hamburg)
  • 22 April 2016 (2016-04-22) (Amerika Syarikat)
Masa tayangan
114 minit[1]
120 minit (extended edition)
NegaraAmerika Syarikat
Bahasabahasa Inggeris
Bajet$115 juta[2]
Pecah panggung$165 juta[3]

Barisan pelakon sunting

Plot sunting

Lama sebelum kematiannya, ahli sihir jahat, Queen Ravenna, (Charlize Theron) mendapat tahu bahawa adiknya Freya (Emily Blunt) tidak hanya terlibat dalam hubungan sulit dengan seorang bangsawan Andrew (Colin Morgan), tetapi juga membawa anaknya. Kadang-kadang selepas Freya melahirkan seorang bayi perempuan, Freya mendapati bahawa Andrew telah membunuh anak-anak mereka dan, dengan kegeraman kesedihan bakar, Freya membunuh dia dengan kuasa ais lama tidak aktif beliau.

Freya meninggalkan kerajaan dan membina sendiri sebuah kerajaan baru di utara. Dia memerintahkan kanak-kanak diculik jadi mereka boleh dilatih untuk menjadi huntsmen menakutkan untuk menakluk untuk dia, dan mengeraskan hati mereka untuk ganti mereka sakit masa depan kehilangan seseorang yang mereka suka. Walaupun latihan, dua daripada huntsmen baiknya Eric (Chris Hemsworth) dan Sara (Jessica Chastain), membesar dan jatuh cinta dengan satu sama lain, diam-diam berkahwin, dan merancang untuk melarikan diri bersama-sama. Walau bagaimanapun, Freya mendapati rahsia mereka dan menghadapi mereka, mewujudkan dinding ais yang besar untuk memisahkan mereka, kemudian memaksa Eric untuk menonton sebagai Sara dibunuh oleh rakan-rakan huntsmen beliau, sebelum dia membuang dia keluar dari kerajaan.

Tujuh tahun kemudian, dan selepas kematian Ravenna, Queen Snow White jatuh sakit selepas mendengar Ravenna Magic Mirror memanggilnya. Kerana sihir gelap, dia mengarahkan ia akan dibawa ke Sanctuary, tempat ajaib yang terlindung Snow White semasa peristiwa-peristiwa yang membawa kepada kematian Ravenna, jadi sihir cermin boleh selama-lamanya yang terkandung di sana. suami Snow White, William, memberitahu Eric bahawa tentera ditugaskan untuk membawa Mirror hilang ketika dalam perjalanan ke Sanctuary. Eric sedar bahawa Freya telah diam-diam memerhatikan perbualan mereka melalui topeng yang projek kesedaran beliau dalam bentuk burung hantu Snowy ajaib animasi, dan dia memusnahkan burung hantu itu. Mengetahui keajaiban cermin boleh membuat Freya lebih kuat, Eric bersetuju untuk menyiasat, tetapi dengan berat hati membenarkan sekutu kerdil Snow White Nion (Nick Frost) dan saudara tirinya Gryff (Rob Brydon) untuk datang bersama-sama.

Semasa dalam perjalanan ke lokasi yang terakhir diketahui orang perang, ketiga-tiga mereka diserang oleh sekumpulan huntsmen Freya, tetapi diselamatkan oleh Sara. Sara mendedahkan bahawa dia telah dipenjarakan oleh Freya sepanjang masa, hanya untuk melarikan diri baru-baru ini. Sara percaya dia melihat Eric melarikan diri bukannya berjuang untuk membantu beliau, dan berasa dikhianati. Eric cuba untuk meyakinkan beliau bahawa ini adalah visi menjelmakan oleh Freya, kerana dia sendiri saw Sara dibunuh. Katanya kepada Sara dia tidak pernah berhenti mencintai dia, tetapi Sara tidak yakin. Akhirnya, Sara bersetuju untuk bekerja dengan Eric dan orang kerdil untuk menggagalkan Freya. Kadang-kadang kemudian, kuartet terjerat dalam perangkap yang ditetapkan oleh orang kerdil Bromwyn (Sheridan Smith) dan Doreena (Alexandra Roach). Mereka meyakinkan orang kerdil untuk membantu mereka mencari Mirror, dan orang kerdil membawa mereka kepada orang bunian yang menjaga cermin. Perjuangan parti off bunian untuk sampai ke cermin dan melarikan diri dengan Mirror.

Sebagai satu kumpulan adalah kira-kira untuk mencapai Sanctuary dengan Mirror, mereka diserang hendap oleh Freya dan huntsmen beliau. Freya mendedahkan Sara telah setia kepada Freya semua bersama-sama, dan Sara telah menggunakan sahabat beliau untuk mencari Mirror. Dalam kekacauan, Nion dan Doreena bertukar menjadi patung ais, dan Sara api anak panah ke dada Eric pada perintah Freya, rupanya membunuhnya. Freya bertolak dengan Magic Mirror, tetapi dia tidak sedar bahawa Sara sengaja terlepas begitu Eric boleh hidup. Kembali pada istana beliau ke utara, Freya mendapati bahawa Ravenna telah menjadi satu dengan cermin apabila Snow White dikalahkan, dan semangatnya adalah terima kasih percuma untuk Freya. Ravenna kemudian usurps peraturan Freya dengan pesanan huntsmen Freya untuk membalas dendam ke atas kerajaan Snow White, tanpa berunding Freya.

Sementara itu, Eric telah menyusup istana ais dengan bantuan Gryff dan Bromwyn. Dia cuba untuk membunuh Freya, tetapi dihentikan oleh Ravenna. Apabila Freya menyedari bahawa Sara tidak benar-benar membunuh Eric, dia berat hati ayat kedua-dua mereka mati kerana manipulasi Ravenna ini. Walau bagaimanapun, Eric mampu untuk meyakinkan huntsmen Beberapa memberontak, dengan mendakwa cinta kepada saudara-saudara. Ravenna mula membunuh huntsmen itu. Freya, menyedari bahawa dia membunuh "kanak-kanak" beliau, melindungi mereka dengan dinding ais, memisahkan huntsmen daripada adik-beradik. Sebagai Eric, Sara dan huntsmen memberontak memanjat dinding untuk melawan Ravenna dan Freya, kedua-dua adik-beradik berhujah atas kerajaan berais. Freya mendapati bahawa Ravenna akhirnya menyebabkan kematian kanak-kanak Freya supaya dia masih boleh menjadi yang paling adil daripada mereka semua, jadi Freya akhirnya bertukar terhadap kakaknya. Freya adalah impaled oleh Ravenna, tetapi dengan kekuatan baki dia Freya membeku Magic Mirror. Eric menghancurkan Mirror, sekali gus memusnahkan Ravenna. Sebagai Freya mati akibat luka, dia tersenyum di sisi visi diri lama dia penyayang, dan saksi dengan senang hati Eric dan Sara bersama-sama.

Dengan kematian Freya, semua mereka yang telah dipenjarakan oleh sihir Freya ditetapkan dengan percuma, termasuk Nion dan Doreena. Sementara itu, burung emas misteri terbang overhed, membayangkan bahawa semangat Ravenna masih hidup.

Rujukan sunting

  1. ^ "THE HUNTSMAN: WINTER'S WAR [2D] (12A)". British Board of Film Classification. 23 Mac 2016. Dicapai pada 23 Mac 2016.
  2. ^ FilmL.A. (May 23, 2017). "2016 Feature Film Study" (PDF). FilmL.A. Feature Film Study: Page 25. Dicapai pada May 10, 2018.
  3. ^ "The Huntsman: Winter's War (2016)". Box Office Mojo. Dicapai pada 9 Januari 2017.

Pautan luar sunting