Tinted with You (Hangul물들여; RRMuldeulyeo) ialah siri web percintaan Korea Selatan 2021 yang dibintangi Jun, Yoo Hyun-woo dan Kim Tae-jung. Ia akan disiarkan pada 23 Disember 2021 dan berakhir pada 14 Januari 2022 setiap Jumaat jam 12 tengah hari (KST) sebagai over-the-top media service (OTT) di Viki dengan jumlah 8 episod.[1][2][3]

Tinted with You
GenreBL
Ditulis oleh
  • December-I
  • Kim Yong-gyu
PengarahRa Ha-na
Dibintangi oleh
Negara asalKorea Selatan
BahasaKorean
Bilangan musim1
Bilangan episod8
Penerbitan
Tempoh siaran15 minit
Syarikat penerbitan
Moving Pictures Company
Syarikat pengedaran
Idol Romance
Penyiaran
Saluran asal
Format gambar1080i (OTT)
Format audioDolby Digital
Siaran asal23 Disember 2021 (2021-12-23) – 14 Januari 2022 (2022-01-14)

Sinopsis sunting

Dalam zaman feudal Korea, Putera Mahkota Lee Heon yang digulingkan telah dipaksa ke dalam buangan kesepian oleh abangnya yang kejam, yang telah merampas takhta. Lee Heon takut akan nyawanya setiap saat, kerana abangnya bercadang untuk mendapatkan tempatnya di kerusi diraja dengan membunuhnya. Pembunuh upahan dan skim lain adalah ancaman berterusan untuk Lee Heon, yang satu-satunya sekutu sejatinya ialah pengawal peribadinya yang setia dan baik hati Geum. Sementara itu, pada zaman moden, seorang pelajar sekolah menengah bernama Eun Ho menggemari lukisan. Malah, seni adalah seluruh dunianya. Dan apabila dia ditugaskan untuk menyiapkan lukisan misteri, dia secara tidak dijangka ditarik kembali ke masa lalu yang jauh, di mana dia bertemu dengan Lee Heon. Kedua-duanya mula membentuk ikatan yang rapat, romantis dan lembut. Tetapi apabila pemangku raja semakin resah, berharap untuk membunuh Putera Mahkota yang dibuang negeri secepat mungkin, Eun Ho mula memahami bahawa dia mungkin yang terbaik untuk Lee Heon - atau mungkin hanya - peluang untuk terus hidup...

Barisan pelakon sunting

Episod sunting

Jadual berikut mengandungi episod siri:

No.TajukDiarahkan olehDitulis olehTarikh penyiaran asal
1"Outlander"Ra Ha-na
  • December-I
  • Kim Yong-gyu
23 Disember 2021 (2021-12-23)
A mysterious aunt who met at the gallery appears in front of Eunho who suddenly slipped back in time during the Joseon Dynasty in the painting. Uno asks for help, but is told that he can't return to the real world unless he accomplishes what he needs to do.
2"Mission"Ra Ha-na
  • December-I
  • Kim Yong-gyu
24 Disember 2021 (2021-12-24)
Eunho was misunderstood as the king's messenger who exiled Hong. Although he makes a hard excuse, he is about to be caught and killed by the escort Geum. However, Heon orders not to kill Eunho on condition that he delivers the letter to the King.
3"Painting's Messenge"Ra Ha-na
  • December-I
  • Kim Yong-gyu
30 Disember 2021 (2021-12-30)
Geum, who doubts Eunho, asks Heon why he doesn't kill him. However, Hong advises Geum to understand even if Uno escapes. On the other hand, Eunho, who went to deliver the letter, meets his friend Seojin in the real world and guides him to Hong.
4"Kidered Spirit"Ra Ha-na
  • December-I
  • Kim Yong-gyu
31 Disember 2021 (2021-12-31)
In the middle of the night, Geum captures a person who secretly tries to kill Heon. To protect themselves from danger, the three decided to spend the night in the same room that night. The next morning, Heon calls Eunho into the room to show his painting.

Rujukan sunting

  1. ^ "Park Junhee, Yoo Hyun-woo, Kim Tae-jeong to Star in BL Webdrama "Tinted With You"". hancinema.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2021-12-06.
  2. ^ "[New Drama] "Tinted With You"". hancinema.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2021-12-11.
  3. ^ S.Nam. "A.C.E's Jun, Yoo Hyun Woo, And Kim Tae Jung Confirmed To Star In Historical BL Web Drama "Tinted With You"". soompi.com (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 2021-11-30.

Patuan luar sunting