Vans Warped Tour ialah siri jelajah konsert muzik rock yang menjejaki Amerika Syarikat pada musim panas setiap tahun sejak tahun 1995.[1]

Pennywise telah membuat persembahan dalam 8 daripada 16 Warped Tour yang terawal.

Waktu pertunjukan kugiran dan rancangan dipaparkan di senarai yang dapat dikembangkan, atau dibeli dari kaunter. Warped Tour ditubuhkan pada tahun 1995 oleh Kevin Lyman, dengan kerjasama singkat Majalah Warp dan Agensi Artis Kreatif. Warped Tour menjadi batu loncatan bagi banyak artis yang masih baru. Ahli muzik dalam Warped Tour menganjurkan kelas. Pelawanan Kugiran Ernie Ball berlangsung di Warped Tour setiap tahun. "Warped Tour ialah suatu tempat untuk remaja datang dan mendengar semua kugiran kegemaran mereka dalam 1 hari," kata Rob Pasalic, pemain gitar Saint Alvia Cartel. CD kompilasi Warped Tour rasmi diterbitkan setiap tahun oleh Syarikat Rakaman SideOneDummy sempena permulaan siri jelajah ini.

Rujukan sunting

  1. ^ Owens, Paige (17 July 2015). "Vans Warped Tour Pittsburgh Welcomes Local Band to the Stage". ManiacMagazine.com. Maniac Magazine. Diarkibkan daripada yang asal pada August 19, 2015. Dicapai pada 19 August 2015.