Where's My Water? ialah permainan video teka-teki dibangunkan oleh studio Amerika Creature Feep dan diterbitkan oleh Disney Mobile, anak syarikat Disney Interactive Studios. Dikeluarkan untuk penyemak imbas web atas meja dan menggunakan peranti iOS, Android, Windows Phone dan BlackBerry 10.[1] permainan ini memerlukan pemain untuk mengarahkan bekalan air ke aligator. Where's My Water? telah dipuji kerana permainan dan gaya grafiknya, dengan pengiktirafan khas watak utamanya, Swampy, watak Disney pertama yang pertama untuk permainan mudah alih, yang disuarakan oleh pelakon, Justin T. Bowler. Permainan ini telah memberi inspirasi kepada pelbagai terbitan turunan termasuk: Where's My Perry?, Where's My Mickey?,[2] Where's My Water? featuring XYY[3] dan Where's My Valentine?.

Where's My Water?
PembangunCreature Feep
twiitch
PenerbitDisney Mobile
Disney Interactive Studios
PerekaDisney Television Animation
Walt Disney Animation Studios
SiriWhere My Games?
PlatformiOS, Android, Windows Phone, Windows, BlackBerry[1]Amazon Fire, Kindle Fire
Pelepasan22 September 2011
GenreTeka-teki
ModSwampy

Pada September 2013, sekuel bertajuk Where's My Water? 2 dikeluarkan.

Rujukan sunting

  1. ^ a b "BlackBerry shows off some of its 70,000 new third-party apps, including Skype, Rdio, Kindle, and Whatsapp". The Verge, OS X. Dicapai pada 2013-01-30.
  2. ^ Marc Graser. Disney’s ‘Where’s My Mickey?’ is Newest Spin-off of ‘Where’s My Water?’ Franchise. June 18, 2013. Variety. Accessed June 18, 2013.
  3. ^ tata, kuba (2017-02-15). "Disney releases Where's My Water? Featuring XYY". www.disney.co.uk. Dicapai pada 2017-02-15.

Pautan luar sunting