Wikipedia:Hubungi kami/Rencana bermasalah/Penulisan buruk

Hubungi kami

Masalah

Sebuah rencana tidak lengkap atau penulisannya buruk.

Nota penting: Rencana Wikipedia disunting oleh para sukarelawan dan ia bukahlah secara rasmi daripada pandangan Yayasan Wikimedia. Yayasan Wikimedia tidak membayar kakitangan editor mereka dam tidak memproses mana-mana rencana keseluruhannya.

Penyelesaian

Wikipedia adalah satu wiki, lalu anda boleh membetulkan ia sendiri!

  • Pergi ke rencana dan klik sunting berdekatan atas laman.
    Tidak pernah menyunting sebelum ini? Baca Pengenalan kepada Wikipedia. Sila nyatakan "ringkasan suntingan" seperti "membuang maklumat berunsur iklan".

Mahu membantu membaikinya?

  • Tinggalkan pesanan di laman perbincangan rencana; diakses dengan klik pada tab "perbincangan" apabila melihat laman tersebut.
    Ia bagaikan papan pesanan untuk berbincang penambahbaikan rencana. Klik pada "buka topik" untuk meninggalkan pesanan perbincangan, dan tandatangan dengan taip empat(4) tilde (~~~~). (Jika anda ada masalh dengan butang tilde, gunakan fungsi tandatangan di bar alat)

Rasa tidak layak? Tiada masa?

  • Jika rencana Wikipedia terssebut sangat teruk dan anda tiada masa membaikinya, anda boleh letakkan teks kod "{{cleanup}}" (tanpa kuot) di awal rencana. Ini adalah idea terbaik jika tiada perbincangan terbaru di laman perbincangan rencana tersebut.
  • Sila jangan hubungi melalui emel untuk isu-isu dinyatakan. Kami tidak mempunyai kakitangan untuk perkara tersebut.