Wikipedia:Penciptaan rencana bestari/Subjek

Subjek
Kelayakan
Sumber
Kandungan
Tamat

Adakah subjek ini telah dicipta?

Wikipedia Bahasa Melayu telah menyimpan 372,619 buah rencana yang meliputi kesemua subjek yang wujud. Subjek anda inginkan mungkin sudah dicipta di bawah ejaan alternatif, permodalan, atau transliterasi; atau hanya di bawah nama alternatif atau ekspresi.

Untuk mengelakkan menduplikasi usaha sia-sia, pastikan anda telah memeriksa dengan teliti untuk tajuk alternatif. Jika anda belum lagi berbuat demikian, mencari di bawah untuk tajuk alternatif di mana subjek anda mungkin sudah dicipta, kemudian kembali ke halaman ini.



Adakah subjek memenuhi garis panduan untuk dimasukkan?

Tahukah anda?

Laman yang tidak memenuhi syarat-syarat kami akan dihapuskan segera. Jika anda tidak mahu itu berlaku kepada rencana baru anda, ikuti wizard ini dengan teliti.

Walaupun subjek yang dicadangkan anda masih belum tercipta, 'bukan semua sesuai untuk ensiklopedia ini'. Komuniti Wikipedia telah menubuhkan satu siri garis panduan, di bawah tajuk "kelayakan", apa yang boleh dan apa yang tidak sesuai untuk Wikipedia. (Ini dibincangkan dengan lebih terperinci pada langkah seterusnya.)

Sila jangan menghantar rencana yang mengenai:

Jika anda rasa anda, organisasi anda, atau rakan anda, kumpulan, atau laman yang layak, sila mempertimbangkan meminta pihak ketiga neutral (keutamaan penyunting Wikipedia tidak terbabit yang telah disunting rencana yang sama) untuk pendapat mereka sebelum mencadangkan rencana mengenai subjek ini.


Ingat, orang-orang yang mengkaji permohonan hanya sukarelawan yang memberikan masa berharga untuk mengkaji semula penghantaran anda. Jika anda tidak pasti daripada kelayakan rencana anda, sila berasa bebas untuk bertanya saluran bantuan pada IRC (#bantuan-wikipedia-ms connect).


Mengenai apakah rencana yang anda cadangkan?

Untuk meneruskan, klik pada salah satu daripada pilihan di bawah: