Wikipedia:Sumber percuma di Internet

Sumber percuma di Internet merupakan alat yang penting untuk menulis menyunting makalah di wikipedia. Pengguna wikipedia adalah digalakkan untuk menggunakan sumber ini sama ada untuk bacaan ataupun untuk penulisan.

Buku eletronik Inggeris percuma.
Projek Gutenberg adalah himpunan E-buku yang terulung dan juga terbesar. Michael Hart, pengasas Projek Gutenberg, telah mencipta E-buku. Beliau telah menjadi inspirasi penerbitan E-buku dan juga perkembangan teknologi berkenaan pada zaman ini.

Encyoclopedia.com
Encyclopedia.com merupakan ensiklopedia percuma yang terpenting dalam dunia internet. Ia menyediakan lebih daripada 57,000 artikal kepada para pengguna. Artikal ensiklopedia.com adalah bersumber daripada Ensikolpedia Colombia Edisi Keenam dan ia diperkayakan oleh maklumat daripada majalah dan akhbar. Kebajikan ini adalah disediakan oleh HighBeam Research.

Gimp Savvy
Arkib foto Gimp-Savvy.com mengandungi lebih dari 32,000 imej dan foto yang meliputi lebih 4 gigabait data. Baca maklumat lanjut di tapak web tersebut ... »

Web Library
Menyenaraikan foto-foto yang disumbangkan oleh pengguna-penggunanya. Tertakluk di bawah Creative Commons License ... »

Epistemlinks
Satu ejin pencarian yang pakar dalam mencari maklumat, e-Buku, makalah yang berkenaan bidang falsafah.

Ensiklopedia Falsafah Stanford
Sebuah ensiklopedia berkenaan ilmu falsafah yang ditulis dan disunting oleh ahli dalam bidang berkenaan.

The Internet Encyclopedia of Philosphy
Ensiklopedia ini merupakan himpunan makalah daripada para ahli falsafah. Ia diurus oleh Bradley Dowden, Ph.D. dan merupakan sebuah ensiklopedia falsafah yang boleh dipercayai.

Encarta
Situs rujukan umum yang disediakan oleh MSN.

Bartleby.com-Great Book online
Arkib E-buku, khususnya dalam Sastera.

World Lecture Hall
World Lecture Hall publishes links to pages created by faculty worldwide who are using the Web to deliver course materials in any language.