Zondervan ialah media Kristian dan penerbitan media antarabangsa yang terletak di Grand Rapids, Michigan. Zondervan ialah ahli pengasas Persatuan Penerbit Kristian Evangelikal (ECPA). Mereka ialah sebahagian daripada HarperCollins Christian Publishing, Inc. dan mempunyai banyak cetakan termasuk Zondervan Academic, Zonderkidz, Blink, dan Editorial Vida.[1] Zondervan ialah pemegang hak komersial untuk Bible Versi Antarabangsa Baru (NIV) di Amerika Utara.

Zondervan
Syarikat indukHarperCollins
Diasaskan pada1931
PengasasPeter Zondervan dan Bernard Zondervan
Negara asalAmerika Syarikat
Lokasi ibu pejabatGrand Rapids, Michigan
Jenis penerbitanBuku
ImprinZonderkidz
Laman web rasmiwww.zondervan.com

Pradis sunting

Pradis adalah nama dagang bagi format asli Zondervan untuk perisian alkitabiah. Pada 22 September 2009, Logos Research Systems, Inc,[2] dan Zondervan mengumumkan perkongsian baru, dan persaraan Pradis.[3] Gelaran tiga puluh satu dijangka siap pada "awal 2010" dalam format LOGOS Bible Software.[4]

Rujukan sunting

  1. ^ "Zondervan | HarperCollins Christian Publishing". www.harpercollinschristian.com. Dicapai pada 2016-10-30.
  2. ^ Burns, Ryan (2013). "Logos Bible Software Announces Zondervan Partnership - Logos Bible Software". logos.com. Dicapai pada 28 September 2013.
  3. ^ [1][pautan mati kekal]
  4. ^ "Zondervan.com". Zondervan.com. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-02-17. Dicapai pada 2014-07-12. Unknown parameter |dead-url= ignored (bantuan)

Pautan luar sunting