A Fantastic Ghost Wedding

Filem A Fantastic Ghost Wedding merupakan sebuah filem drama, komedi yang diarahkan oleh Meng Ong dan dibintangi oleh Sandra Ng, Kwan-Yue, Mark Lee, Keane Chan, Wang Po-Chieh, Jim Chim Sui-Man. Filem ini merupakan sebuah filem bercorak drama, komedi. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 2014.

Filem A Fantastic Ghost Wedding
PengarahMeng Ong
Dihasilkan olehScout Pictures, V Media Enterprises
DibintangiSandra Ng, Kwan-Yue, Mark Lee, Keane Chan, Wang Po-Chieh, Jim Chim Sui-Man
Diedarkan olehGolden Village Pictures
Tarikh tayangan
2014
Masa tayangan
97 minit
NegaraSingapura Singapura
BahasaBahasa Mandarin, Bahasa Inggeris
BajetRM
Pecah panggungRM

Filem ini menggunakan bahasa Mandarin, Inggeris dan tayangannya memakan masa selama 97 minit.

Sinopsis sunting

Bekas penyanyi May Wu bertukar kepada perantaraan semangat kanak-kanak berusia 11 tahun Boy dan bapanya, Master Wong untuk mencari pasangan isteri untuk anaknya Peng, yang sudah meninggal dunia. Apabila pengantin yang dipilih ternyata merupakan seseorang yang tidak disangka-sangka, rahsia mengejutkan kedua-dua yang hidup dan yang mati terdedah, dan semua menjadi kelam-kabut di pernikahan hantu Cina.

Pelakon sunting

Para pelakon yang berlakon di dalam filem ini termasuk Sandra Ng, Kwan-Yue, Mark Lee, Keane Chan, Wang Po-Chieh, Jim Chim Sui-Man

Penerbitan sunting

Filem A Fantastic Ghost Wedding ini , yang masa tayangannya sepanjang 97 minit ini dihasilkan oleh Scout Pictures, V Media Enterprises, dan syarikat pengedarnya adalah Golden Village Pictures.

Keluaran dan sambutan sunting

Tayangan sunting

Filem terbitan Scout Pictures, V Media Enterprises ini dihasilkan untuk tayangan umum dalam format DCP dan syarikat pengedarnya adalah Golden Village Pictures.

Ulasan sunting

Runut bunyi sunting

Anugerah sunting

Rujukan sunting


Pautan luar sunting