Arihara Kanna ialah bekas anggota kumpulan °C-ute dalam Hello! Project.

Arihara Kanna, Oktober 2007

Profile sunting

Sejarah sunting

Arihara Kanna telah menyertai Hello! Project pada tahun 2004, bermula sejak uji bakat Hello! Pro Egg. Beliau juga ialah ahli kumpulan Tomoiki Ki wo Uetai, selepas lulus daripada kumpulan itu, beliau menyertai °C-ute pada Januari 2006. Beliau adalah daripada kumpulan Little Gatas yang tidak memasuki mana-mana kumpulan Gatas yang lain.

Pada 26 Februari 2009, Hello! Project mengumumkan bahawa Arihara mengalami masalah untuk membuat persembahan kerana menghadapi penyakit hallux valgus, atau bunion deformity, dan tidak menghadiri majlis kelab peminat HaroTen pada minggu itu. Beliau juga tidak akan mengikuti aktiviti Hello! Project, termasuk aktiviti bersama °C-ute, sementara diberi rawatan. [1] Hello! Project mengumumkan bahawa Arihara telah keluar dari °C-ute dan juga Hello! Project pada 9 Julai 2009 kerana inginkan kehidupan seperti orang biasa.

Trivia sunting

  • Muzik ialah mata pelajaran kesukaan beliau.
  • Anggota kumpulan dalam Hello! Project yang paling dihormati beliau ialah Yaguchi Mari.
  • MC Makoto memberi nama samaran "Kan-kan" kepada beliau

Kemunculan sunting

DVD sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "『℃-ute 有原栞菜』に関するお知らせ" (dalam bahasa Jepun). Hello! Project. 26 Februari 2009. Diarkibkan daripada yang asal pada 2009-04-11. Dicapai pada 2009-03-03.


Pautan Luar sunting