Beni Affet (Forgive Me) adalah merupakan drama Turki yang disiarkan pada 2011 sehingga 2018. Drama ini juga ialah merupakan drama adaptasi Temptation of Wife dan Temptation of an angel yang disiarkan di Korea Selatan pada 2009 Dan 2010. Turki merupakan negara ketiga yang mengadaptasi semula drama ini selepas Indonesia dan China.

Beni Affet
Juga dikenali sebagai
Forgive Me
GenreKeluarga
Cinta
Konflik
Dendam
Berdasarkan daripada
Temptation of Wife oleh Oh Se-kang temptation of the angel oleh So Jung-hyun
PenciptaStarmax
Ditulis olehAyşem Özge Yoldaş
PengarahGürsel Ateş
Mihriban Şahin
Bergüzar Demiroğlu
Dibintangi oleh
Korkmaz Şeyma
Murat Danacı
Nusret Şenay
Ulvi Khan
John İğdiroğl
Original Shepherd
Gaye Turgut
Mert Altınışık
Zeynep Yasa
Ceren Yalazoğlu
Ötüken Hürmüzlü
Kerem Poyraz
Negara asal Korea Selatan
 Turki
BahasaTurki
Bilangan musim8
Bilangan episod1477
Penerbitan
Pemasangan kamera
Tetapan kamera-utama
Tempoh siaran1 jam
Syarikat penerbitan
Focus Film
Penyiaran
Saluran asalShow TV
Star TV
Format gambar480i (SDTV)
Format audioDolby Digital
Siaran asal17 Oktober 2011 – 28 Disember 2018

Sinopsis sunting

Drama ini mengisahkan perjuangan untuk cinta, kos dan konfrontasi yang akan dibayar oleh keluarga Kozan untuk apa yang telah mereka lakukan pada masa yang lalu. Ahli perniagaan yang berjaya dan kaya Osman Kozan, yang datang ke Kayseri dari Ankara beberapa tahun lalu, adalah seorang yang mempunyai peraturan yang sangat ketat dan berdiri teguh menentang keluarga dan pekerjanya. Isterinya, Zühre, telah bertahun-tahun tertarik kepadanya dan tidak bercakap. Walaupun anak-anak mereka, Cuneyt, Kemal dan Yıldız, berbeza antara satu sama lain, mereka dibesarkan kepada keluarga mereka.

Kemal telah membesar dengan percaya bahawa dia akan berkahwin dengan Handan, yang pendidikannya telah tamat di Eropah dan bercakap selama bertahun-tahun. Kerana Handan dan keluarganya kaya dan penuh dengan keluarga sendiri seperti yang Osman Kozan mahukan. Bintang itu berkahwin dengan anak lelaki ahli perniagaan yang bekerjasama dengan bapanya, sepenuhnya dalam kerangka logik. Walaupun dia sayangkan isterinya, dia telah menghabiskan masa bertahun-tahun dalam kesedaran tentang perkongsian ini. Kerana dia bukan kanak-kanak, dia mendapat masalah dan doktor mencari penawar dengan melawat doktor.

Mereka akan berjuang dan berjuang untuk semua orang demi cinta mereka. Berat juga menyayangi Bahar, Membuatkan Kemal dan Berat yang putus persahabatan kerana situasi ini, akan mengalami kesukaran. Apabila isteri Yildiz, Ferman dan adik perempuan Bahar, Fate mula menjalani hubungan terlarang, ketegangan antara kedua-dua keluarga itu semakin bertambah. Nasib akan menemui jalan yang betul pada masanya, dan jika sukar atau salah untuk melakukannya, ia akan kembali. Selepas Ferman memahami nilai isterinya, dia akan berjuang untuk memenanginya kembali.

Cuneyt, yang mula menjadi semakin curiga tentang wajah sebenar Elyul, akan mengetahui fakta ketika dia mula menyiasat, dan dia tidak akan meninggalkannya. Sebaik sahaja anda benar-benar pasti bahawa anda tidak mahu berkahwin dengannya, dia akan dalam perjalanan untuk mencari Feride. Percaya bahawa Feride tidak menipu dirinya sendiri, Cuneyt akan mahu memenanginya semula. Feride pula cuba bertahan dalam keadaan yang amat sukar.

Elyul, apabila dia membenci Feride, dia belajar kebenaran yang hebat. Adik perempuan yang mereka pisahkan dari diri mereka beberapa tahun lalu sebenarnya adalah Feride. September, yang sangat menyesali apa yang telah anda lakukan, perlu melakukan banyak usaha untuk membetulkan segala-galanya selepas fakta didedahkan. Gangsa akan diheret ke dalam kehidupan yang jauh lebih teruk kerana kehidupan yang buruk dan tidak teratur yang dia lalui dan akan terlibat dalam peristiwa yang akan menamatkan hidupnya. Ia telah menunjukkan ciri dramatik yang membuatkan saya memaafkan pemain dan banyak acara bersama.

Pelakon sunting

Cüneyt Kozan (Murat Danacı)

Ia adalah salah satu peranan utama dalam drama ini. Terus bekerja di syarikat keluarga dan Cuneyt tanggungjawab yang besar sebagai seorang kanak-kanak yang paling terikat kepada keluarga, dan cinta Farida membawa selepas tidak adil untuk dibuat oleh bapa akan dilepaskan dari cengkerang, ia akan memutuskan untuk memperjuangkan cinta.

Feride Kozan (Şeyma Korkmaz)

Selepas kehilangan ibu bapanya pada usia muda oleh Venus, yang dimasukkan ke dalam saudara jauh kepompong keluarga Farida sentiasa membesar dengan memberi mereka kesetiaan yang besar, terima kasih kepada kebaikan dan kepolosan yang sentiasa disayangi. Feride, yang dilihat sebagai gadis rumah, menyayangi Cuneyt. Walaupun Cuneyt jatuh cinta dengan Feride dari semasa ke semasa, Osman Kozan menentang hubungan ini. Selepas pertahanan September, dia memecat Feria di tempat sendiri, serta membuktikan bahawa dia tidak bersalah dan akan dipaksa untuk membuat cabaran besar untuk mencapai Junaid.

Elyul (Gamze İğdiroğlu)

Bertahun-tahun yang lalu, membunuh Kozan, bapa Osman dan abangnya dibesarkan di rumah anak yatim oleh perpisahan dan merupakan watak yang disuap oleh rasa dendam. Kozan akan mengubah segala-galanya dengan memasuki kehidupan keluarganya dan akan mencuba semua cara untuk berkahwin dengan Cüneyt.

Osman Kozan (Nusret Şenay)

Seorang ahli perniagaan besar, sentiasa menjadi seorang yang mempunyai peraturan yang keras dan tidak membenarkan perasaannya. Dia memaksa anak-anaknya dan isterinya menjalani kehidupan mereka sendiri, dan bertindak seperti perniagaan kepada keluarga mereka.

Zühre Kozan (Ulviye Karaca)

Tidak seperti Osman Kozan, Zühre, yang benar-benar emosi dan tidak pernah kehilangan kebaikan, adalah seorang wanita yang mengorbankan hidupnya untuk suami dan anak-anaknya.

Mehmet Kemal Kozan (Mert Altınışık)

Pulang ke Turki selepas membaca di Eropah dan bersedia untuk berkahwin dengan Handan, Kemal menjadi seorang anak yang berdikari daripada keluarga dan hidup mengikut kepala sendiri. Tetapi selepas jatuh cinta dengan Bahar, seluruh pandangan akan berubah dan dia akan mencabar ayahnya buat kali pertama.

Yıldız Varlı (Zeynep Yasa)

Star, berkahwin dengan Ferman kerana merestui ayahnya, merupakan watak yang sentiasa membesar dengan rasa tidak puas hati dan suka bersuara untuk keluarga walaupun dia menyayangi suaminya.

Bahar Kayacan (Gaye Turgut)

Selepas Spring, seorang anak perempuan dari keluarga miskin, bertemu dengan Kemal dan jatuh cinta dengannya, semua keinginannya akan dapat mengahwininya. Osman Kozan tidak akan pernah melepaskan cintanya walaupun kejahatan yang akan dilakukan kepadanya.

Tunç Yıldırım ((Gembala Asli)

Anak saudara Bronze Venus, kerana dia selalu merasa tersisih dalam kepompong keluarga dan diminta oleh Osman untuk mengenali Kozan, terutama menyuapnya kebencian yang besar. Dia akan membuat rancangan untuk membalas dendam daripada keluarga ini dengan bekerjasama dengan September.

Ferman Varlı (Ötüken Hormuzlü)

Ferman, yang mempunyai perkongsian hebat dengan Osman Kozan dan berkahwin dengan anak perempuannya Yıldız, adalah seorang lelaki yang menyayangi isterinya. Lama kelamaan, kakak Bahar akan kembali di ambang hubungan palsu dengan Fate dan tidak akan berputus asa untuk mendapatkan semula isterinya.

Berat Tekin (Kerem Poyraz): Berat, anak Nazire, yang bekerja dengan kawan baik Kemal dan keluarga Kozan, telah menjalin cinta dengan Bahar selama bertahun-tahun tetapi tidak pernah dibuka. Dengan Kemal jatuh cinta dengan Bahar dan kembalinya Bahar, dia akan terheret ke dalam kejahatan, kerana perasaan dan keengganannya.

Kader Kayacan (Ceren Yalazoglu)

Kader, kakak kepada Bahar, mempesonakan fermannya sementara dia bermimpi untuk menjalani kehidupan yang lebih baik. Walaupun ini akan mengalami hari yang buruk kerana hubungan yang salah, ia akan melihat kebenaran sebelum terlambat dan ia akan ditiup ke sekolah untuk membetulkan kehidupannya.

Rujukan sunting