Kiss adalah sebuah band hard rock Amerika ditubuhkan pada tahun 1972 oleh Paul Stanley dan Gene Simmons.

Kiss
Latar belakang
GenreMuzik heavy metal, hard rock
Tahun aktif1972–kini
Syarikat rakaman
Casablanca, Mercury, Roadrunner, Kiss Records
Laman sesawang
http://www.kissonline.com/
AhliPaul Stanley, Gene Simmons, Tommy Thayer, Eric Singer
Bekas ahliAce Frehley
Peter Criss
Eric Carr
Vinnie Vincent
Mark St. John
Bruce Kulick

Kerjaya sunting

 
Paul Stanley
 
Gene Simmons

Paul Stanley, ia bertemu Chaim Witz untuk menukar namanya menjadi Eugene Klein, lahir di Israel, di Haifa, yang kemudian akan dikenali sebagai Gene Simmons, dengan siapa ia tidak akur pada awalnya, adalah rasa berbagi dan cita-cita untuk menjadi besar teman-teman, sebuah persahabatan yang telah berlangsung hingga saat ini. Ketika ia menganggur bermain dengan Gene di jalan-jalan untuk Big Mac. Setelah itu ditubuhkan dengan Stanley Eisen, Gene Simmons dan Stephen Coronel, band Wicked Lester yang akan membuat nota rosak oleh kedua-dua pemberhentian Stephen sebagai kekurangan wang (awalnya Gene bermain gitar, sebagai anggota yang tersisa juga gitar, bass Gene digunakan. Band ini Wicked Lester tidak dapat apa yang Paul dan Gene mencari, sehingga mencari ahli untuk memulakan sebuah band baru yang revolusioner dan unik, sehingga Gene satu hari membaca majalah Rolling Stone adalah pengumuman agak aneh dan memutuskan to contact Peter Crisscuola (Peter Criss) yang bersedia menjadi bahkan berpakaian seperti kucing konyol, tapi menyenangkan, jadi sekarang hanya perlu ahli yang akan memimpin gitar, jadi aku menetapkan audisi dan mencari otak, gila kesepian disebut Paulus Daniel Frehley (Ace Frehley) dan Kiss akhirnya terbentuk Mereka menerbitkan. album pertama mereka pada tahun 1973 disebut Kiss.

Kiss sunting

Pada tahun 1973 Kiss; Paul Stanley gitar dan suara, Gene Simmons bass dan suara, Ace Frehley di lead guitar menerbitkan album pertama mereka Kiss", Gene terdiri memukul Strutter" dengan Stanley, dan "Deuce" dua daripada hits terbesar dari band. Kiss rakaman album kedua mereka Hotter Than Hell, dikeluarkan pada tarikh 22 Oktober 1974. band ini merilis album ketiga Dressed to Kill, dengan tema Rock and Roll All Nite, yang paling berjaya dari band, ditulis oleh Simmons dan Stanley. Gene dengan Kiss, dirakam dengan dua album live terbaik "Alive!" (1975) dan "II Alive" (1977). Pada tahun 1976 dan 1977 ia diedit dua album terbaik dari band "Destroyer" dikeluarkan 15 Mac 1976, dan "Love Gun" dikeluarkan pada 30 Jun 1977. Gene Simmons sebagai ahli Kiss menerbitkan album solo "Gene Simmons" dikeluarkan untuk dijual pada tahun 1978. Pada tahun 1979 ia tercatat dengan Kiss "Dinasty" cakera-disko bertema. Setelah album Unmasked (1980). Peter Criss meninggalkan band, Gene dan Paul memilih Eric Carr diganti Criss, di drummer. Pada tahun 1982 ia bergabung dengan band gitaris Vinnie Vincent di substitusi untuk Ace Frehley. Dengan baru dibentuk pelancaran album "Creatures of the Night", Gene Simmons terdiri tema "I Love It Loud" salah satu yang paling kuat Kiss. Pada tahun 1983 Kiss muncul tanpa riasan pada sampul album Lick It Up, band ini telah mengubah gaya mereka Hard Rock untuk gaya Heavy Metal. Untuk 1984 merilis album Animalize, album-album yang kuat Heavy Metal. Mark St John sebagai gitaris, didirikan di menggantikan Vinnie Vincent. Mark meninggalkan band pada tahun 1985 dan digantikan oleh Bruce Kulick, yang akan mempertahankan gitar memimpin sampai 1997.

 

Pada tahun 1989 Gene dirakam dengan Kiss salah satu album terbaik mereka Hot in the Shade, dengan dua lagu terbaik dari band "Hide Your Heart" dan Forever. Pada tahun 1991 kematian awal Eric Carr dipaksa untuk Gene dan Paulus untuk mencari pengganti, Mereka memilih seorang drummer muda Eric Singer, yang pernah bekerja dengan Alice Cooper. Dengan Singer pada drum band ini merilis album "Revenge" dirilis 19 Mei 1992, album yang ingat nota awal band. Mereka juga merakam album live ketiga Alive III (1993).

Reuni sunting

Mengundang Setelah Bekas ahli Kiss Criss dan Frehley untuk merakam album akustik. Gene Simmons dan Paul Stanley memutuskan untuk Frehley dan Criss akan Menggabungkan band. Original Kiss latihan lagi dengan lukisan wajah, biarkan dan berbalik Amerika Syarikat dan dunia. Dirakam dengan Kiss asli "​​Psycho Circus" (1998) album studio selepas 18 tahun. Saat ini Gene Simmons terus tampil dengan Stanley di kepala Kiss. Kiss Pembentukan saat ini di Bass dan vokal Simmons, Paul Stanley pada gitar dan vokal, Tommy Thayer di gitar, drum dan Eric Singer pada

Baru latihan sunting

Ace Frehley digantikan oleh Tommy Thayer (ex - gitaris untuk Black N 'Blue), seorang rakan sekerja berhampiran bekas band, dengan kostum dan makeup dari angkasawan tersebut. Peter Criss kembali untuk masa yang singkat untuk merakam album live Symphony: Alive IV dengan Melbourne Symphony Orchestra. "Kiss Symphony: Alive IV" ". Destroyer" termasuk lagu yang tidak pernah dilakukan hidup sebagai "Harapan Besar" dari album simfoni dilakukan di Australia pada tarikh 28 dan 29 Februari di "Melbourne" sebuah konsert yang terdiri daripada tiga tindakan: yang pertama, pembukaan dengan Deuce, yang kedua, yang dibuka oleh Beth dan konsert ketiga DETROIT ROCK CITY Symphony: Alive IV adalah sukses besar kerana mereka melakukan lebih daripada 23 lagu dan beberapa yang belum pernah dimainkan secara live Walaupun Perpisahan Tour akan menjadi tur terakhir, pada tahun 2003 mengumumkan tur dengan Aerosmith, dan Ace mengumumkan pengunduran dirinya dari band. Tommy Thayer menjadi ahli tetap kumpulan ini dan Peter Criss berubah untuk pergi, kerana kontraknya tidak diperpanjang.

Pada tahun 2004, sebuah tur baru, Rock The Nation, memiliki sukses luar biasa, dan berakhir dengan sebuah rumah yang penuh di Mexico City. Konser di New Jersey dan Washington D. C. direkodkan, dan pada tahun 2005 melancarkan DVD Rock Live Nation!, termasuk lagu-lagu seperti "Air mata adalah Falling", "Dia" (termasuk solo yang Ace Frehley bermain di album "Alive!"), "Christine Enam belas, "" I Want You "" Parasit, "" War Machine "," Makin 'Love "antara lain, dalam kata-kata kumpulan: tur ini didasarkan pada memainkan lagu-lagu yang peminat ingin mendengar dan kami tidak bermain atau tidak pernah lebih dari 25 tahun. . Selama tur ini, Paul Stanley mempunyai masalah pinggul beberapa yang menyekat Berdasarkan laporan di atas pentas, dan dikendalikan beberapa kali.

Diskografi sunting

  • Kiss (1974)
  • Hotter Than Hell (1974)
  • Dressed To Kill (1975)
  • Alive! (1975)
  • Destroyer (1976)
  • Rock And Roll Over (1976)
  • Love Gun (1977)
  • Alive II (1977)
  • Dynasty (1979)
  • Unmasked (1980)
  • Music From "The Elder" (1981)
  • Creatures Of The Night (1982)
  • Lick It Up (1983)
  • Animalize (1984)
  • Asylum (1985)
  • Crazy Nights (1987)
  • Hot In The Shade (1989)
  • Revenge (1992)
  • Alive III (1993)
  • Kiss Unplugged (1996)
  • Carnival Of Souls: The Final Sessions (1997)
  • Psycho Circus (1998)
  • Kiss Symphony: Alive IV (2004)
  • Sonic Boom (2009)
  • Kiss Alive 35 (2009)
  • Kiss Sonic Boom Over Europe (2010)

Rujukan sunting

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiss_(band)

Pautan Luar sunting