Leviathan (filem 1989)

Leviathan (bahasa Melayu harafiah Leviathan) ialah sebuah filem berbahasa Inggeris yang mula ditayangkan pada tahun 1989.

Leviathan
Poster tayangan pawagam filem Leviathan, 1989
Poster tayangan pawagam
PengarahGeorge P. Cosmatos
DibintangiPeter Weller, Richard Crenna, Amanda Pays
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehMetro-Goldwyn-Mayer (US)
Filmauro (Italy)
Tarikh tayangan
1989
NegaraAmeriks Syarikat
Itali[1][2]
BahasaInggeris

Filem Leviathan ini telah dihasilkan di bawah arahan pengarah George P. Cosmatos.

Pelakon sunting

Filem ini turut disertai oleh beberapa orang pelakon terkenal, antaranya adalah Peter Weller, Richard Crenna, Amanda Pays

Ringkasan sunting

Pelombong laut dalam terserempak dengan bangkai kapal Soviet dan membawa pulang kargo berbahaya ke pangkalan mereka di dasar laut dengan hasil yang menakutkan.

Rujukan sunting

  1. ^ Rasmussen, Linda (2013). "Leviathan (1989)". AllRovi. Ann Arbor, Michigan, USA: Rovi Corporation. Dicapai pada March 8, 2013.
  2. ^ BFI staff (2013). "BFI Film & TV Database, LEVIATHAN (1989)". BFI database. England, UK: British Film Institute. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-08-02. Dicapai pada March 8, 2013.

Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "BOM staff 2013" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "RT staff 2013" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Maslin 1989" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Thomas 1989" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Kehr 1989" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "AFI staff 2013" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Carlson 2001" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "DRD staff 2013" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.
Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Sarabande 2011" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.

Ralat petik: Tag <ref> dengan nama "Knight 2008" yang ditentukan dalam <references> tidak digunakan dalam teks sebelumnya.

Pautan luar sunting