Lexi Rivera

YouTuber Amerika Syarikat

Alexa Brooke Rivera, juga dikenali sebagai Lexi Rivera, ialah vlogger YouTube Amerika, Pelakon, bekas Gimnas, dan pengaruh media sosial. Dia adalah kakak kepada pengaruh media sosial popular, YouTuber, Pelakon dan penyanyi, Brent Rivera. Kemasyhurannya berasal dari saluran YouTube abangnya, Brent Rivera, tetapi selepas saluran dicipta untuknya, Lexi kini telah menjadi vlogger dan YouTuber yang berjaya. Brent mencipta saluran untuk mempamerkan bakat Lexi sebagai seorang gimnas.

Lexi Rivera
Maklumat peribadi
KelahiranAlexa Brooke Rivera
(2001-06-07) 7 Jun 2001 (umur 22)
U.S.
Pekerjaan
Maklumat YouTube
Tahun aktif2010–present
Genre
Pelanggan11.6 million
Dikemaskini pada March 22, 2023

Karier sunting

Lexi memulakan latihan gimnastik sebagai seorang kanak-kanak, dan dia cemerlang dalam hal itu. Dia pernah menyertai pertandingan sekolah, dan dia memenangi beberapa hadiah dalam pertandingan antara sekolah yang disertainya. Pada Ogos 2010, Brent mencipta saluran YouTube untuk Lexi bertajuk Lexiloulouu, dan dia mencipta saluran itu untuk mempamerkan bakat Lexi sebagai gimnas. Akhirnya, akaun itu menjadi tidak aktif pada tahun 2012 kerana dia mula-mula mendapat kemasyhuran di saluran abangnya. Walau bagaimanapun, apabila populariti Brent di YouTube semakin meningkat, dia mengalihkan tumpuan kepada salurannya dan kurang pada Lexi.

Alexa kini menjalankan salurannya sendiri, tetapi dia masih bekerjasama dengan Brent secara sporadis. Video beliau memaparkan rakan-rakannya; Ben Azelart, Andrew Davilla, Caleb Burton, Stokes Twins, Dominic Brack, Pierson Wodzynski, dan Lexi Hensler yang bersama-samanya adalah ahli Amp World. Dia mempunyai lebih 8.4 juta pengikut pada akaun Instagram "lexibrookerivera"nya dan 21.7 Juta pengikut di TikTok.

Dia sering bekerjasama dengan Brent dalam kandungan video untuk menjana pendapatan. Lexi membuat debut lakonannya apabila dia membintangi bersama abangnya dalam siri YouTube "Brobot". Lexi memainkan watak Max dan siri ini disiarkan di Brat TV di YouTube.

Dia telah muncul dalam kebanyakan video YouTube Brent tetapi sejak mencipta salurannya sendiri, dia kini semakin jarang menampilkannya. Populariti Lexi berkembang di Instagram, kerana dia memutuskan untuk melabur semula masa ke dalam kerjaya YouTubenya. Dia menyiarkan video YouTube pertamanya pada 1 Julai 2018 di mana dia menjawab soalan yang disiarkan oleh peminatnya di Instagram. Dia kini membuat video gurauan dan vlog bersama rakan dan keluarganya, manakala salurannya juga mengandungi kandungan fesyen dan kecantikan dengan sentuhan komedi.

Kehidupan sunting

Dia mempunyai tiga orang abang: Brent, Brice dan Blake Rivera. Ibu bapanya bernama John dan Laura. Dia bertarikh dengan Ben Azelart; tetapi mereka berpisah pada akhir 2020. Dia mula berkencan dengan Andrew Davila pada 2022.