Microsoft Translator

Microsoft Translator merupakan perkhidmatan awan terjemahan mesin berbilang bahasa yang disediakan oleh Microsoft. Microsoft Translator merupakan sebahagian daripada Perkhidmatan Kognitif Microsoft [1] dan disepadukan merentasi pelbagai produk pengguna, pembangun dan perusahaan; termasuk Bing, Microsoft Office, SharePoint, Microsoft Edge, Microsoft Lync, Yammer, Skype Translator, Visual Studio dan aplikasi Microsoft Translator untuk Windows, Windows Phone, iPhone dan Apple Watch serta telefon Android dan Android Wear .

Microsoft Translator
Maklumat umum
URLtranslator.microsoft.com
JenisTerjemahan mesin
Pengurusan dan pentadbiran
PemilikMicrosoft
Kandungan dan sokongan
PendaftaranPilihan
Status terkiniAktif
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Microsoft Translator juga menawarkan terjemahan teks dan pertuturan melalui perkhidmatan awan untuk perniagaan. Perkhidmatan untuk terjemahan teks melalui API Teks Penterjemah terdiri daripada peringkat percuma yang menyokong dua juta aksara sebulan sehinggalah peringkat berbayar yang menyokong berbilion aksara setiap bulan. [2] Terjemahan pertuturan melalui perkhidmatan Microsoft Speech ditawarkan berdasarkan masa strim audio.

Perkhidmatan ini menyokong terjemahan teks antara 110 bahasa dan ragam bahasa mulai Mei 2022 . Ia juga menyokong beberapa sistem penterjemahan pertuturan yang pada masa ini memberi kuasa kepada ciri perbualan langsung Microsoft Translator, Skype Translator, dan Skype untuk Desktop Windows, dan Aplikasi Penterjemah Microsoft untuk iOS dan Android. [3]

Rujukan sunting

 

  1. ^ Carmen., Steiner (2000). Pilotstudie: über die Funktion des Anhebens der Augenbrauen in der Deutschschweizerischen Gebärdensprache DSGS. Verein zur Unterstützung der Gebärdensprache der Gehörlosen. OCLC 81702109.
  2. ^ "Azure Data Marketplace- Microsoft Translator". Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-02-06. Dicapai pada 2014-12-08.
  3. ^ "Microsoft Translator- Languages". Microsoft.

Pautan luar sunting

Pembangunan SW sunting