Ponniyin Selvan: II

Ponniyin Selvan: Bahagian 2 adalah filem Tamil yang akan datang yang dijadualkan akan ditayangkan pada 28 April 2023[2]. Filem ini diarahkan oleh Mani Ratnam dan akan menampilkan Vikram, Karthi, Jayam Ravi, dan Aishwarya Rai Bacchan sebagai watak utama. Pelakon popular lain yang turut terlibat dalam Ponniyin Selvan: Bahagian 2 adalah Trisha Krishnan, Prabhu, Sarath Kumar, Vikram Prabhu, dan Aishwarya Lekshm.

Ponniyin Selvan: I
PengarahMani Ratnam
Lakon layar
  • Mani Ratnam
  • Elango Kumaravel
Dialogues byB. Jeyamohan[1]
BerdasarkanPonniyin Selvan oleh
Kalki Krishnamurthy
Dihasilkan oleh
Dibintangi
SinematografiRavi Varman
Disunting olehA. Sreekar Prasad
Muzik olehA. R. Rahman
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehLyca Productions
NegaraIndia
BahasaTamil

Ia merupakan bahagian kedua dari franse Ponniyin Selvan di dunia filem, sebagai sambungan kepada Ponniyin Selvan: I dan berfungsi sebagai sekuel.

Plot sunting

Filem "PONNIYIN SELVAN 2" juga dikenali sebagai PS-2 berlatarkan Thanjavur pada abad ke-10, dengan kaisar dinasti Chola, Chozhar dan puteranya Aditha Karikalan (Chiyaan Vikram) serta Arulmozhi Varman/Ponniyin Selvan (Jayam Ravi) ingin mengembangkan kerajaan mereka. Untuk melakukan itu, mereka menaklukkan Kanchi dan Lanka. Setelah itu, berlaku serangkaian peperangan dan konspirasi -- yang ditandai oleh permainan kuasa. Ini berakhir dengan munculnya seorang wanita misterius -- Mandakini (diperankan oleh Aishwarya Rai Bachchan dalam peranan berganda) -- dengan keterikatannya pada cerita tetap menjadi misteri yang hanya akan diungkapkan dalam penghujung cerita Ponniyin Selvan.

Rujukan sunting

  1. ^ "Jeyamohan had penned the dialogues for Vikram and Karthi Starrer Ponniyin Selvan". Sify. 28 December 2019. Diarkibkan daripada yang asal pada 1 December 2020. Dicapai pada 28 December 2019.
  2. ^ https://timesofindia.indiatimes.com/entertainment/tamil/movies/news/ahead-of-ponniyin-selvan-2-release-jayaram-visits-sabarimala/articleshow/99607293.cms?from=mdr