Datuk Shahlan Ismail adalah Setiausaha Politik kepada Dato 'Seri Najib Razak Perdana Menteri Malaysia.[1].

Shahlan Ismail, Setiausaha Politik Kepada Dato' Seri Najib Razak.


Krisis di Mesir sunting

Semasa berlaku pergolakkan di Mesir (Arab Spring ), Shahlan Ismail telah dihantar ke Kaherah untuk menangani keadaan yang dilaksanakan Malaysia di sana. Beliau juga merupakan penyelaras bagi pemindahan pelajar Malaysia di Kaherah. Beliau bertanggungjawab untuk mengatur rancangan penerbangan bagi pelajar Malaysia untuk menyelamatkan mereka dari huru-hara ekonomi Mesir dan pentadbiran kerajaan yang lumpuh.[2].

2010 Banjir Besar Di Kedah sunting

Shahlan Ismail adalah salah seorang individu yang terlibat dalam membantu mangsa-mangsa banjir di Jitra, Kedah, Malaysia. Di sana, beliau memulakan pengagihan 10,000 dapur untuk mangsa yang terjejas. Dapur itu ditaja oleh Proton Holding Berhad, Bank Muamalat, Bank Rakyat, kerajaan negeri Perak dan Bakti.[3].

Projek beras Bagi orang-orang Penan sunting

Pada 16 Disember 2010, tiga paderi Katolik mendapati bahawa jambatan yang menghubungkan orang-orang Penan kepada penduduk utama telah dihanyutkan oleh arus kuat sungai. Jabatan Perdana Menteri yang diketuai oleh Shahlan Ismail telah dihantar ke tempat kejadian. Mereka membawa bersama mereka 2,000 kg dalam 200 beg beras untuk mangsa-mangsa tersebut.[4].

Rujukan sunting