Snake Eyes (filem 2021)

Snake eyes: G.I. Joe Origins (atau ringkasnya Snake Eyes) ialah filem adiwira Amerika 2021[6][7] diarahkan oleh Robert Schwentke daripada lakon layar oleh Evan Spiliotopoulos, Joe Shrapnel, dan Anna Waterhouse. Berdasarkan Hasbro's G.I. Joe francais dan inspirasi daripada siri buku komik, filem ini berfungsi sebagai cerita asal untuk watak tajuk, yang dicipta oleh Larry Hama, sebagai tambahan kepada menjadi but semula G.I. Siri filem Joe. Ia membintangi Henry Golding sebagai Snake Eyes, dengan Andrew Koji, Úrsula Corberó, Samara Weaving, Haruka Abe, Takehiro Hiro, dan Iko Uwais dalam peranan sokongan.

Snake Eyes
PengarahRobert Schwentke
Lakon layar
  • Evan Spiliotopoulos
  • Joe Shrapnel
  • Anna Waterhouse
Cerita olehEvan Spiliotopoulos
Berdasarkan
Dihasilkan oleh
Dibintangi
SinematografiBojan Bazelli
Disunting olehStuart Levy
Muzik olehMartin Todsharow
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehParamount Pictures
Tarikh tayangan
  • 22 Julai 2021 (2021-07-22) (United States)
Masa tayangan
121 minit
NegaraUnited States
BahasaEnglish
Bajet$88–110 juta[2][3]
Pecah panggung$40.1 juta[4][5]

Projek ini pertama kali diumumkan pada Mei 2018, dengan Golding dilakonkan dalam peranan utama pada Ogos 2019 dan pelakon yang lain menyertai pada bulan-bulan berikutnya. Selepas penggambaran awal berlangsung di Vancouver dan Jepun dari Oktober 2019 hingga Februari 2020, penggambaran semula berlangsung pada Mac 2021. Snake Eyes telah dikeluarkan secara teater di Amerika Syarikat pada 22 Julai 2021, oleh Paramount Pictures. Filem ini mendapat ulasan bercampur-campur daripada pengkritik, yang mengkritik penulisan, penyuntingan dan arahan adegan aksi, tetapi memuji persembahan dan nilai produksi. Filem ini dianggap sebagai bom box-office, mengutip $40 juta di seluruh dunia berbanding bajet $88 juta dan titik pulang modal $160–175 juta.

Rujukan sunting

  1. ^ "Samara Weaving Joining Henry Golding in G.I. Joe Spinoff 'Snake Eyes'". The Hollywood Reporter. October 14, 2019.
  2. ^ Ralat petik: Tag <ref> tidak sah; tiada teks disediakan bagi rujukan yang bernama VarietyProj
  3. ^ Ralat petik: Tag <ref> tidak sah; tiada teks disediakan bagi rujukan yang bernama opening
  4. ^ "Snake Eyes (2021)". Box Office Mojo. IMDb. Dicapai pada November 11, 2021.
  5. ^ "Snake Eyes - Financial Information". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Dicapai pada August 27, 2021.
  6. ^ Francisco, Eric. .com/entertainment/every-2020-superhero-movie-ranked-by-hype "Setiap filem superhero yang dikeluarkan pada tahun 2020, ditarafkan mengikut gembar-gembur" Check |url= value (bantuan). Unknown parameter |laman web= ignored (bantuan)
  7. ^ Dela Paz, Maggie. filem/ "Snake Eyes: Henry Golding Kata GI Joe Spinoff ialah Filem Superhero Jenis Berbeza" Check |url= value (bantuan). Unknown parameter |laman web= ignored (bantuan)