Filem Black Water merupakan sebuah filem aksi / drama yang diarahkan oleh Pasha Patriki dan dibintangi oleh Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Patrick Kilpatrick. Filem ini telah ditayangkan kepada umum pada 24 Mei 2018.

Filem Black Water
PengarahPasha Patriki
Dihasilkan olehMega Films Distribution Sdn Bhd
DibintangiJean-Claude Van Damme,
Dolph Lundgren,
Patrick Kilpatrick
Tarikh tayangan
24 Mei 2018
Masa tayangan
1 Jam 45 Minit
NegaraAmerika Syarikat Amerika Syarikat
BahasaBahasa Inggeris
BajetRM
Pecah panggungRM


==Sinopsis== Black Water – Realiti Filem Van Damme Masa Kini Black Water mengisahkan seorang agen rahsia CIA bernama Wheeler (Van Damme) yang ditugaskan mendapatkan pemacu data yang mengandungi maklumat rahsia. Terdapat dua bahagian pemacu, iaitu bahagian data dan bahagian dekripsi. Wheeler memegang bahagian dekripsi manakala rakan sepasukannya, Melissa Ballard memegang bahagian data. Data tersebut tidak boleh dibaca tanpa bahagian dekripsi.

Sebelum mereka sempat menghantar data tersebut kepada pihak CIA, mereka telah diserang dan Ballard ditembak serta bahagian data diambil pihak penyerang. Wheeler cupa melarikan diri tetapi akhirnya ditangkap. Beliau kemudian terjaga di satu “black site” CIA dalam sebuah kapal selam dan berada di situ untuk disoal siasat kerana dituduh pengkhianat. Dapatkah beliau melepaskan diri dan menyiasat siapa di sebalik serangan terhadap beliau? Tontonlah filem ini untuk kesudahan

Pelakon sunting

Para pelakon yang berlakon di dalam filem ini termasuk Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Patrick Kilpatrick

Penerbitan sunting

Filem Black Water ini dihasilkan oleh Mega Films Distribution Sdn Bhd.

Keluaran dan sambutan sunting

Tayangan sunting

Ulasan sunting

Runut bunyi sunting

Anugerah sunting

Rujukan sunting


Pautan luar sunting