FF5 (dahulunya dikenali sebagai Family Force 5, The Phamily, Ground Noise dan The Brothers) ialah sebuah kugiran rock Kristian Amerika dari Atlanta, Georgia.[1] Kugiran mereka dibentukkan pada tahun 2004 oleh saudara lelaki Solomon "Soul Glow Activatur" Olds, Joshua "Fatty" Olds, dan Jacob "Crouton" Olds bersama dua rakan mereka, Nathan "Nadaddy" Currin dan Brad "20 Cent" Allen, yang kemudiannya digantikan oleh Derek "Chapstique" Mount. Kumpulan ini telah mengeluarkan lima album studio, sembilan EP, dan dua album remix. Mereka sering dikenali kerana personaenya yang riuh, mengutamakan parti dan campuran eklektik genre, daripada rap metal hingga dance-pop.

FF5
Fail:Dave Carlascio and Family Force 5.jpg
Dari kiri ke kanan: Joshua, Jacob, Solomon, Nathan, Derek
Latar belakang
Juga dikenali sebagai
  • The Brothers
  • Ground Noise
  • The Phamily
  • Family Force 5
Berasal dariAtlanta, Georgia, U.S.
GenreChristian rock, crunk rock
Tahun aktif2004–2018 (hiatus)
Syarikat rakaman
Laman sesawang
ff5music.com
AhliJacob Olds
Joshua Olds
Bekas ahliBrad Allen
Derek Mount
Nate Currin
Solomon Olds
Teddy Boldt

Pada 2018, baki dua ahli, Jacob dan Joshua Olds, menjenamakan semula kumpulan itu sebagai FF5 dan mengeluarkan EP El Compadre pada 2 Mac tahun itu.[2] Mereka memainkan persembahan terbaru mereka pada 17 Mac tahun itu.[3]

Rujukan sunting

  1. ^ Brown, Marisa. "Family Force 5 biography". AllMusic. Dicapai pada October 31, 2009.
  2. ^ "FF5 Talk Going From Gritty Rock to Funky Pop on New 'El Compadre' EP: 'It's a Little Bit More Sexy'". Billboard. Dicapai pada March 4, 2018.
  3. ^ "FF5". Bandsintown. Dicapai pada 2023-04-04.

Pautan luar sunting

Templat:Family Force 5