Manjalara: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Membatalkan semakan 6051311 oleh 202.168.65.138 (perbincangan)
Teg: Buat asal
Teg-teg: Dibalikkan Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 92:
 
Pada masa yang sama, Manja menaruh harapan kepada Eskandar, satu-satunya anak lelaki Sahara, yang membuatkan Sahara bertambah benci kepada Manja. Sahara bercadang untuk menyingkirkan Manja setelah Es merancang untuk mengahwini Manja. Cubaan Sahara untuk membunuh Manja telah tidak membuahkan hasil dan yang lebih teruk lagi, kini Johan mengetahui niat jahat Sahara dan Es bukanlah anak kandung Johan. Johan kini tekad untuk menceraikan Sahara. Peralihan latar bermula apabila Farah pergi ke luar negara untuk berkhidmat kepada mangsa gempa, Sahara menghilangkan diri selepas kemalangan ketika menuju ke mahkamah kadi dan Manja tertipu oleh Sahara yang berpakat untuk "menjadikan Es senjatanya" untuk merampas harta Manja serta misteri "Karim".
[[Imej:Manja l 2.jpg|thumb|200px|right|Watak-watak awal Manjalara]]
 
====Waktu peralihan====
Baris 105 ⟶ 104:
 
Farah juga tela kembali dan mendapati Zaid, kawan Faryzal, telah bertunang. Farah hanya memendam hati dan cuba kembali bekerja kebajikan di sekitar [[Kuala Lumpur]]. Dia mula bekerja di Yayasan Murni yang kemudian dia mendapat rahsia bahawa Sahara meletakkan semua harta yang di"rampas" dari keluarga Manja ke dalam akaun tersebut. Sahara kemudian menyuruh pembantunya ketika itu, Heri, untuk menculiknya. Berita tersebut terlepas ke tangan Johan yang percaya Sahara telah hilang ingatan dan menjadi insaf.
 
[[Imej:Manja-joff.jpg|left|180px|thumb|Lara (Emelda Rosmila) bersama Joffry ([[Erry Putra]]).]]
Johan mencari identiti sebenar Sahara dan diketahui yang Sahara sebenarnya adalah Ani, seorang gadis kampung yang dahulunya yatim. sahara kini berasa Johan sebagai satu ancaman lalu menyuruh Heri mengurung Johan juga. Zaid cuba melepaskan mereka seorang diri yang membuatkan dia serta Johan terbunuh ketika perebutan pistol dengan Heri. Farah yang trauma melihat kejadian itu diletakkan Lara di rumah Zaza. Zaza yang sedih kerana cinta hatinya telah terbunuh hanya memendam rasa sedih. Beberapa lama kemudian, dia berjumpa dengan Rashid, bapa Joffri, yang baru pulang dari luar negara. Keramahan Rashid mencairkan hati Zaza.
 
Baris 117 ⟶ 116:
 
Akhirnya, Sahara bersembunyi di rumah Mak Su nya di Kampung Pinang dan semua orang berkumpul di sana. Karim bersama Farouk mencari Sahara yang kini berada di jalan mati manakala Joffri membawa Ari untuk menyelamatkan ibunya itu dari dibunuh. Waji pula membawa Faryzal dan Zaza yang ditangkapnya untuk membuktikan Sahara masih ada di [[Malaysia]] sebelum mendesak Faryzal membawanya ke sempadan untuk membantunya melarikan diri. Es dan Farah pula mengetahui yang ibunya di Kampung Pinang sementara Lara juga ke sana apabila mengetahui yang tempat persembunyian Sahara itu. Di situ, Sahara telah ditembak oleh Karim dan mati di pangkuan Manja dan anak-anaknya.
[[Imej:Manja l 3.jpg|thumb|right|190px|Awal Manja. Dari kiri, Sahara ([[Sheila Rusly]]), Manja ([[Emelda Rosmila]]) dan Eskandar ([[Jehan Miskin]]).]]
'''
 
====Peleraian Manjalara====