Seks oral: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
TXiKiBoT (bincang | sumb.)
k bot menambah: te:ముఖరతి
Seks
Baris 1:
{{18sx|seks oral}} '''Seks oral''' merupakan aktiviti-aktiviti [[seks]] yang menggunakan [[mulut]], [[lidah]], dan kemungkinan [[kerongkong]] untuk menjilat atau mengulum [[kemaluan]]. Ia biasa dilakukan sebagai salah satu aksi percumbuan, sebagai keseronokan seks, atau ketika bersetubuh. Seks oral kadang-kadang dilakukan tanpa aktiviti seks yang lain. Seks oral diamalkan dalam kedua-dua hubungan seks [[heteroseksual]] dan [[homoseksual]]. Dalam konteks heteroseksual, seks oral digunakan sebagai cara untuk merancang keluarga dan alternatif kepada perhubungan jenis. Seks oral bagaimanapun bukan cara berkesan untuk mencegah [[penyakit kelamin]] walaupun beberapa penyakit kelamin dipercayai tidak mudah tersebar melalui seks oral. Kebersihan hendaklah dijaga ketika melakukan seks oral kerana kuman amat terdedah kepada mulut ketika melakukannya.
{{18sx|seks oral}}
'''Seks oral''' merupakan aktiviti-aktiviti [[seks]] yang menggunakan [[mulut]], [[lidah]], dan kemungkinan [[kerongkong]] untuk menjilat atau mengulum [[kemaluan]]. Ia biasa dilakukan sebagai salah satu aksi percumbuan, sebagai keseronokan seks, atau ketika bersetubuh. Seks oral kadang-kadang dilakukan tanpa aktiviti seks yang lain.
 
Seks oral diamalkan dalam kedua-dua hubungan seks [[heteroseksual]] dan [[homoseksual]]. Dalam konteks heteroseksual, seks oral digunakan sebagai cara untuk merancang keluarga dan alternatif kepada perhubungan jenis. Seks oral bagaimanapun bukan cara berkesan untuk mencegah [[penyakit kelamin]] walaupun beberapa penyakit kelamin dipercayai tidak mudah tersebar melalui seks oral.
Kebersihan hendaklah dijaga ketika melakukan seks oral kerana kuman amat terdedah kepada mulut ketika melakukannya.
 
== Kaedah ==