Blogger Boy: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
KLITE789 (bincang | sumb.)
KLITE789 (bincang | sumb.)
Baris 72:
 
Untuk meraikan tamatnya pelajaran mereka, para murid tuisyen Budi menganjurkan parti penghargaan untuk guru tercinta mereka di rumahnya sendiri. Ketika tengah berparti, Budi dikejutkan oleh Zehan yang memaklumkan perceraiannya lalu meluahkan hasratnya untuk bercinta semula seperti dahulu. Perkara ini menyebabkan Budi tertanya-tanya sama ada dia harus menerimanya kembali, berdasarkan 'petunjuk-petunjuk' yang nyata semakin mengaburi mindanya kepadanya baik tidur mahupun berjaga. Apalagi, pada masa yang sama, Budi berusaha mengumpul dana untuk pembedahan ibunya.
 
Setelah ditawarkan pembiayaan untuk pembedahan ibunya oleh Zehan, Budi semakin yakin untuk bercinta semula dengan perempuan yang melepaskannya secara mengejut untuk mengejar harta benda lelaki lain dahulu itu, tetapi semakin rapat dirinya dengan Zehan, semakin hebat Budi dicelarui oleh "alamat-alamat", baik dalam mimpi mahupun dalam sedar, yang kononnya harus menunjukkan jalan mana yang harus ditujuinya, dan wanita mana yang wajar dipilihnya. Keadaan bertambah rumit apabila Nina kembali ke Malaysia untuk mengangkut barang-barang yang ditinggalkannya di rumah Budi, lalu terdengar khabar Budi bercinta kembali dengan Zehan yang menyebabkannya terasa berang.
 
Setelah gagal memujuk Budi sendiri agar menolak Zehan dan wang pembedahan yang ditawarkannya untuk ibunya, Nina berkomplot dengan Kid dan Maya untuk meleraikan hubungan Budi dan Zehan secara senyap-senyap mahupun terang-terangan. Kebetulan pula Kid tercari-cari peserta dan pengarah untuk rancangan permainan akan datang, maka dia mencadangkan agar ketiga-tiga wanita beradu dalam rancangan permainan itu untuk menentukan siapa yang memenangi hati Budi kelak. Malang sekali, rancangan tersebut tidak menjadi, dan keputusan muktamadnya tak lain tak bukan di tangan Budi sendiri.
 
==Pelakon==