Channing Tatum: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
ArthurBot (bincang | sumb.)
k bot menambah: ko:채닝 테이텀
Xqbot (bincang | sumb.)
k bot menambah: uk:Татум Ченнінг; perubahan kosmetik
Baris 24:
 
 
== Awal Kehidupan ==
Dilahirkan di Cullman, sebuah bandar kecil di [[Alabama]], beliau merupakan kacukan berdarah [[Perancis]], [[Ireland]] dan penduduk asli Amerika. Beliau mengikut keluarganya berpindah ke [[Mississippi]] sewaktu berusia enam tahun.
 
Beliau juga aktif dalam sukan bola sepak, trek, bola keranjang dan seni mempertahankan diri. Sewaktu berada di gred sembilan, beliau mendapat tawaran untuk meneruskan dalam akademik tentera ataupun sekolah swasta dan beliau memilih sekolah swasta iaitu Tampa Catholic High School. Beliau tamat persekolahan pada tahun [[1998]] dan dipilih sebagai olahragawan. Setelah itu, beliau juga memperoleh biasiswa sukan untuk ke Glenville State College di West Virginia, walaupun beliau mula hilang minat pada sukan dan menolak biasiswa tersebut.
 
== Kerjaya ==
Pengalaman pertama Channing adalah sebagai peragawan untuk industri fesyen. Beliau kemudiannya menjadi penari untuk video music [[Ricky Martin]], "She Bangs" selepas menjalani temuduga di Orlando, [[Florida]]. Beliau mendapat $400 sahaja untuk kerja terbabit.. Beliau kemudiannya menandatangani perjanjian kontrak bersama sebuah agensi permodelan di [[Miami]], Page 305 (Page Parkes Modeling Agency), dan pernah muncul menerusi majalah Vogue. Beliau juga terbabit dalam kempen seperti Abercrombie & Fitch, Nautica, Dolce & Gabbana, American Eagle Outfitters, dan Emporio Armani. Beliau juga terbabit dalam beberapa iklan televisyen seperti American Eagle Outfitters, [[Pepsi]] dan Mountain Dew, dan telah dipilih oleh majalah Tear Sheet sebagai "50 Most Beautiful Faces" pada Oktober 2001.
 
Baris 38:
Wataknya menerusi filem Step Up, Channing membawa watak seorang penari dan sebagai Antonio menerusi filem yang mengambil latar 1980-an merupakan filem-filemnya untuk tahun [[2006]]. Menerusi watak Antonio juga, Tatum telah disenaraipendekkan untuk merangkul anugerah Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik menerusi Festival Filem Sundance 2006 tetapi gagal merangkul pulang.
 
== Pengiktirafan ==
{| class="wikitable"
|-
Baris 57:
|}
 
== Filem ==
{| class="wikitable"
|- bgcolor="#CCCCCC"
Baris 93:
|}
 
== Pautan Luar ==
* {{imdb name|id=1475594|name=Channing Tatum}}
* [http://channingtatumunwrapped.blogspot.com Channing Tatum Unwrapped: Official Website]
 
{{DEFAULTSORT:Tatum, Channing}}
 
[[Kategori: Kelahiran 1980]]
[[Kategori:Kelahiran Orang hidup1980]]
[[Kategori:Orang hidup]]
[[Kategori:Pelakon Amerika Syarikat]]
[[Kategori: Peragawan]]
 
[[af:Channing Tatum]]
Baris 127 ⟶ 128:
[[th:แชนนิง เททัม]]
[[vi:Channing Tatum]]
[[uk:Татум Ченнінг]]
[[zh:查尼·泰坦]]