Kapoww!!: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Plot: m to M
→‎Plot: salah ejaan yang banyak
Baris 27:
==Plot==
{{spoiler}}
Sebuah keluarga superhero "[[Keluarga Astromen"]] berbakti melindungi rakyat Malaysia daripada ansiranasir-anasir jahat. Mereka adalah superhero yang diminati oleh orang ramai.
 
Atoi, seorang remaja yang sentiasa bernasib malang, bercita-cita menjadi seorang superhero. Dia mahu menolong orang dan menjadi kebanggaan ibunya. Namun, dengan keadaan dirinya itu, Atoi sering di buli dan diperkecilkan oleh gengster kampung, diketuai oleh faiboFaibo. Hanya Aboo, kawan baiknya membantu atoiAtoi. untukUntuk mendapatkan kuasa yang sudah lama didamkannya itu., Aboo dan Atoi banyak merujuk kepada buku-buku komik spiderman[[Spiderman]], superman[[Superman]], batman[[Batman]] dan lain-lain. dan mereka mencuba pelbagai cara disengat tebuan, kejutan elektrik, dilanggar keretaapi[[keretapi]]... namun sia-sia belaka, malah menambah kekecewankekecewaan dan kesedihan ibunya.
 
Pada suatu petang, Dolet, kerbau Atoi tiba-tiba hilang lari dari rumah. Dalam keadaan hujahhujan lebat dan ribut petir, Atoi mencari Dolet. Ketika bertaduhberteduh dibawah sepohon pokok, Atoi disambar petir. SetekahSetelah sedar daripada pengsan Atoi mempeolehimemperolehi kuasa superhero[[adiwira]], boleh bergerak sepantas [[kilat]], mata setajam pisau...
 
Dalam masawaktu yang sama, [[Persatuan Superhero Malaysia]] sedang mencari superheroadiwira baru unyukuntuk dilatih. Selepas menyelamatkan sitiSiti daripada Faibo, dan disaksikan oleh Persatuan Superhero Malaysia. Atoi berjanji kepada mereka di kampung, yang beliau tidak akan melupakan mereka.
 
Atoi Budak Kultur kini menjadi sensasi tertkiniterkini di KLKuala Lumpur. NAmanyaNamanya meniti di bibir masyarakat. Beliau menumpaskan banyak penyenahpenjenayah, lebih pantas dan lebih baik daripada geng Astromen. Orang ramai menjadikan dia sebagai idola dan menyanyangi beliaumenyanyanginya. Atoi mengalami kejutan budaya. BeliauDia menukar namanya kepada Azroy., Atoi dikelelengi oleh arak dandikelilingi gadis-gadis cantik dan [[kaki botol]]. Sikap berlagak Atoi menyebabkan beliaudia menhinatergamak ibunya sendiri yang datang mencarinya dimenghina sidangibu akbar pelancaran album barunyasendiri. Atoi malu dengan penampilan ibunya yang berbaju kurung, dengan teman wanitawanitanya yang beraasal dari kampung, dan kawandengan baikteman baiknya dari kampung yang [[bodoh-bodoh alang]]. Atoi berpura-pura tidantidak kenalimengenali mereka. RakyatOrang ramai yang melihat kelakuan buruknya danitu semuanya terkejut. Atoi kehilangan rakan, peminat, penaja rumah, kereta lumbanya dalam sekelip mata. Atoi kini di pulau oleh semua orangmasyarakat.
 
Mengetahui Atoi bergantung kepada sejenis minuman popular untuk meransangkan kuasanya, arahan di keluar oleh kerajaan, jika sesiapa dilihat memberi atoi minuman tersebut, mereka akan didakwa! Atoi putusberputus asa.... beliau kehilangan kuasa, juga keluarga. BeliauAtoi sedar kesilapnyankesilapanya tetapinamun sudah terlanbatterlambat! keluarganya telah di culik oleh kuasa jahat, Alakazambo, Superheroadiwira lain jugakjuga tidak lagi bersamanya, dan tiada siapasesiapa mahu membantu.
 
Mampukah Atoi menyelamat keluarganya?... Adakah beliaudia akan memilikki kembali kuasanya? Siapa Alakazambo dengan kuasa jahat sihirnya itu? tonton Kapwo!! untuk mengatahui jawapannya... KAPOWW...
 
==Pelakon==