Zakar manusia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 126:
* [[Diphallia]], atau zakar pertindihan (PD), adalah keadaan yang mempunyai dua zakar. Walau bagaimanapun, penyakit ini amat jarang berlaku.
 
====AllegedDidakwa anddan observeddiperhatikan psychologicalgangguan disorderspsikologi====
* [[Panik zakar]] (''koro'' di [[bahasa Melayu|Malaysia]]/[[Bahasa Indonesia|Indonesia]]) - [[khayalan]] pengecutan zakar dan penarikan balik ke dalam badan. Ini nampaknya budaya dingin dan sebahagian besarnya terhad kepada [[Ghana]], [[Sudan]], [[Malaysia]], [[Jepun]], [[Asia Tenggara]], dan [[Afrika Barat]].
* Pada bulan April, 2008, [[Kinshasa]], [[Republik Demokratik Congo]], [[Afrika Barat]] Polis 's' polis telah menahan 14 mangsa yang disyaki (zakar meragut) dan [[Magician (paranormal)|ahli sihir]] dituduh menggunakan ilmu hitam atau [[sihir]] untuk mencuri (membuat hilang) atau mengecilkan zakar lelaki untuk memeras wang tunai untuk menyembuhkan, di tengah-tengah gelombang panik. Tangkapan dibuat dalam usaha untuk mengelakkan pertumpahan darah dilihat di [[Ghana]] satu dekad sebelum ini, apabila 12 zakar peragut dipukul hingga mati oleh perusuh.<ref>[http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSL2290323220080422 Reuters, Lynchings in Congo as penis theft panic hits capital]</ref>