Wii: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Cassiopeta7 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
 
Cassiopeta7 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 2:
 
Konsol ini dilancarkan pada [[19 November]] 2006 in Amerika Utara dan Amerika Selatan. Kemudian dilancarkan di Jepun pada [[2 Disember]] 2006, di Australiasia, [[Itali]] dan [[Switzerland]] pada [[7 Disember]] 2006, [[8 Disember di Eropah]], dan [[9 Disember]] di [[Sepanyol]].
[[Imej:Wii_at_E3_1.jpg|thumb|Wii]]
 
Permainan konsol Nintendo itu mendapat sambutan menggalakkan apabila ia habis dijual sebaik diperkenalkan.Malah jumlah stok yang ditawarkan kepada peminat bagi permainan konsol Wii itu melebihi pesaingnya, Sony Playstation 3 (PS3) walaupun diperkenalkan dua hari lebih awal.
Baris 8 ⟶ 9:
 
Kelengkapan Wii itu didatangkan dengan sistem kawalan sensitif pergerakan apabila ia berkesan dalam udara sekeliling seperti menggunakannya sebagai raket tenis, kayu golf, senjata dan malah pedang bergantung kepada jenis permainannya.
 
Wii akan mencari konsol yang termurah semasa dilancarkan jika dibandingkan dengan pesaingnya.Di [[Jepun]] Wii dijual dengan JP¥25,000, di [[Amerika Syarikat]] (US$249.99), [[Kanada]] ( CAD$279.95), [[Australia]] (AUD$399.95) dan [[United Kingdom]] (GB£17).
 
[[ar:وي]]
[[ca:Wii]]
[[da:Wii]]
[[de:Wii]]
[[en:Wii]]
[[et:Wii]]
[[es:Wii]]
[[fr:Wii]]
[[gl:Wii]]
[[ko:위 (게임기)]]
[[hr:Wii]]
[[id:Wii]]
[[is:Wii]]
[[it:Wii]]
[[he:Wii]]
[[la:Wii]]
[[nl:Wii]]
[[ja:Wii]]
[[no:Wii]]
[[pl:Wii]]
[[pt:Wii]]
[[ro:Wii]]
[[ru:Wii]]
[[simple:Wii]]
[[fi:Wii]]
[[sv:Wii]]
[[th:นินเทนโด วี]]
[[tr:Wii]]
[[zh-yue:Wii]]
[[zh:Wii]]