Ahmad Fakri Saarani: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 115.135.116.154 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh 113.210.127.115
Baris 38:
Musim berikutnya Fakri disenaraikan untuk mewakili pasukan [[Harimau Muda]]. Dia kemudian berhijrah ke Perlis pada musim 2009.
 
Pada perlawanan final menentang skuad Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno, Fakri menunjukkan kebolehan sebenar beliau sebagai penyerang bertaraf dunia dengan sering kali terlepas beberapa peluang di hadapan pintu gol dan sering kali mendapat foul serta offside.
==Peringkat kebangsaan==
 
Sepakan penalti beliau yang berjaya diselamatkan oleh Meiga juga telah menempatkan beliau setaraf dengan lagenda Mokhtar Dahari. Fakri kini telah berfikir dan beristikarah samada ingin meneruskan kerjaya sebagai pemain bola sepak atau bersara akibat dari cemuhan peminat-peminat yang iri hati mengatakan beliau menggunakan ilmu hitam yang banyak membantu beliau dalam kariernya dan meletakkannya sebaris penyerang-penyerang handalan seperti Lionel Messi.
Beliau adalah ahli skuad [[Pasukan bola sepak kebangsaan Malaysia|kebangsaan Malaysia]] dan bekas [[Harimau Muda A|Malaysia Bawah-20]]. Beliau telah melibatkan diri di dalam [[Kejohanan Remaja B-20 AFF 2006|Kejohanan Remaja Persekutuan Bola Sepak ASEAN 2006]] dan [[Kejohanan Remaja B-20 AFF 2007|Kejohanan Remaja Persekutuan Bola Sepak ASEAN 2007]]. Beliau juga telah bermain di dalam [[Trofi Hassanal Bolkiah 2007]]. Pada tahun 2008, Ahmad Fakri telah dipinjamkan ke [[Pasukan bola sepak Malaysia Bawah-20|Harimau Muda]], sebuah pasukan [[Liga Premier Malaysia]] yang terdiri daripada ahli-ahli pasukan bola sepak kebangsaan Malaysia bawah-20.
 
Fakri dikatakan sudah mengisi borang applikasi untuk meneruskan pelajaran di Universiti Teknologi MARA dalam bidang Diploma Lakon Layar bagi meneruskan cita-cita beliau sebagai seorang pelakon sinetron memandangkan beliau memiliki rupa paras yang lebih kacak dari Ariel Peterporn mahupun Khairul Fahmi yang merupakan penjaga gol kebangsaan yang berwajah cina.
Pada bulan November 2010, jurulatih Malaysia, [[K. Rajagopal]] telah memanggil Fakri untuk [[Piala Suzuki AFF 2010]], tetapi kemudian diketepikan akibat cedera semasa [[Bola sepak di Sukan Asia 2010|Sukan Asia 2010]] dan digantikan oleh [[Mohd Ashaari Shamsuddin]].
 
Petikan dari Reuters, Fakri mengatakan, "Jika Apek (Khairul Fahmi) bole mendapat gadis-gadis seksi seperti Dahlia Teck dan Ariel pula dengan Cut Tari,mengapa saya tidak? Saya lebih hensem dari mereka berdua",katanya dengan penuh yakin ketika ditemubual selepas perlawanan final menentang indonesia di sukan SEA 2011.
 
==Rujukan==