Aku Masih Dara: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 34:
 
Hani yang sudah lama ‘hilang dara’ cuba tenangkan Aleesya dan memberitahunya, pada zaman sekarang, dara tidak penting. Menyedari beliau bukan dara lagi, Aleesya yang hilang maruah, mengambil keputusan untuk bertaubat dan mendekatkan diri dengan Allah. Beliau meminta bantuan Firdaus untuk mendidiknya juga menyelamatkan maruahnya dengan cara menikahinya. Aleesya ditemani Hani, pergi ke kampung Firdaus. Permintaan Aleesya menyebabkan Firdaus berada dalam dilemma, kerana Firdaus yang sudah tertarik pada Sofea, berjanji mahu mengahwini Sofea. Sofea pula memberitahu Firdaus bahawa walaupun dia hidup tanpa agama, dia masih dara kerana dia berpegang pada pegangan bahawa, ‘mahkotanya’ hanya untuk seorang lelaki yang boleh mendidiknya menjadi isteri yang baik.
 
Aleesya yang bimbang sekiranya dia termengandung akibat dari parti seks bebas tersebut cuba mengambil Firdaus sebagai 'Pak Sanggup' kepada kandungannya dengan meminta bantuan Sofea. Mengingatkan bahawa dia adalah 'Best Friend Forever', Sodea membantu Aleesya dengan mengundur diri pulang ke Kuala Lumpur. Hani yang ketika itu berada bersama kerana menghantar Aleesya, mengambil kesempatan memberi Sofea menghantar kembali satu bungkusan barang yang diambilnya daripada Zack. Di pertengahan jalan, Sofea terkejut setelah mendapati bungkusan tersebut adalah dadah lalu membuangnya. Sofea kemudian membayar Zack nilai harga dadah tersebut sebagai gantirugi. Zack marah bila mendapati Hani yang mencuri dadahnya.
 
Firdaus dengan berat hati terpaksa menerima Aleesya. Ketika ibu Firdaus merancang majlis perkahwinannya, Aleesya mendapati bahawa dirinya tidak mengandung lalu membatalkan perkahwinan tersebut.Ketika Aleesya dan Hani ingin kembali ke Kuala Lumpur, Zack tiba dan memukul Hani. Firdaus yang cuba meleraikan pergaduhan itu telah ditikam Zack.
 
Setelah sembuh, Firdaus bertemu kembali dengan Sofea di masjid. Di akhir cerita, Sofea melalui suara latar mendoakan keinsafan kedua-dua sahabatnya sambil filem menggambarkan Aleesya masih seperti dulu senyap-senyap mencuri keluar dari rumah mencari keseronokan malam.
 
==Pelakon==