Ahmad Hazwan Bakri: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
ChempakaBot (bincang | sumb.)
k Bot: Penggantian teks otomatis (-[[Category: +[[Kategori:)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 24:
 
Beliau telah ditemukan oleh Kuala Lumpur semasa misi pencari bakat ke Labuan.<ref>{{cite web|url=http://www.nst.com.my/nst/articles/42bakri/Article#ixzz1VSz8Ur1P|title=Hazwan shows he's got the shots|publisher=New Straits Times|accessdate=19 Aug 2011}}</ref>
 
Profile Ahmad Hazwan Bakri <ref>{{cite web |url=http://hai-kal.com/profile-ahmad-hazwan-bakri/#ixzz1tfkaEalq|title=Profile Ahmad Hazwan Bakri}}</ref>
 
 
==Kerjaya antarabangsa==
Pada bulan Julai tahun 2011, beliauAhmad Hazwan Bakri telah dipanggil untukoleh bermainjurulatih Ong Kim Swee untuk [[pasukanbermain bolabersama sepakskuad kebangsaanOlimpik Malaysia bawah- 23]]. Beliautahun(Harimau menampilMuda), permainannyadalam padasiri 13perlawanan Disemberpersahabatan 2011dan bermainlatihan menentang [[Sydneykelab-kelab dari Liga Slovakia untuk persiapan pusingan ketiga Kelayakan Olimpik FC]]2012. Beliau telahberjaya menjaringkan kemenangandua gol 3-0dalam bagidua Malaysiaperlawanan denganketika [[K.menang Gurusamy]]ke menjaringkanatas satukelab lagiMFK golTatran Liptovsky Mikulas(2-1) dan MFK Dolny Kubin(2-0).
 
Ahmad Hazwan Bakri turut beraksi bersama skuad Olimpik Malaysia ketika perlawanan persahabatan dan latihan di Liga Australia pada Disember 2011 dan berhasil menjaringkan empat gol. Beliau menjaringkan dua gol ketika menentang kelab Sydney FC untuk memastikan kemenangan 3-0 untuk Malaysia. Dua gol lagi ketika membelasah kelab Central Coast Mariners 4-1.
 
Ketika penampilannya sewaktu perlawanan pusingan ketiga Kelayakan Olimpik 2012 menentang Bahrain pada 5 Februari 2012 yang berkesudahan dengan Malaysia tewas 1-2, satu gol berjaya disumbangkan oleh beliau.
 
Pada 28 April 2012 Ahmad Hazwan Bakri membuat penampilan sulung untuk pasukan senior Malaysia(Harimau Malaya) yang masuk sebagai pemain gantian 20 minit sebelum tamat permainan, menjaringkan hatrik menentang Sri Lanka dalam perlawanan persahabatan. Malaysia menang dengan keputusan 6-0.
 
==Rujukan==