Sasha Saidin: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Malekhanif (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Sasha binti Mohd Saidin''' atau (juga dikenali sebagai '''Sasha'''), merupakan salah seorang daripada anggota [[penyanyi]] [[kumpulan ELITE]]. Beliau adalah artis yang berdarah kacukan Melayu-Inggeris.
 
Beliau pernah berlakon dalam filem remaja-komedi [[Adik Manja]] bersama [[Dharma Harun Al-Rashid]] , [[Noor Kumalasari]], [[Adibah Amin]] dan [[Noraini Hashim]].<ref>[http://www.sinemamalaysia.com.my/main/clippingnews/Dengarnya..._Filem_Adik_Manja_versi_2009_2236 Dengarnya...: Filem Adik Manja Versi 2009]</ref>
{{stub}}
 
==Keluarga==
Beliau kakak kepada pelakon [[Zain Saidin]]/ Mohamad Zain Mohd Saidin. Ibunya Siti Aishah Abdullah, 65. Mereka menetap di [[Bukit Komanwel]], [[Kuala Lumpur]].
 
 
Sasha berkahwin dengan Salyo Priyanto,37 dan mereka berdua pernah menyertai rancangan realiti TV [[Sehati Berdansa]] pada 2011. Salyo merupakan warganegara [[Indonesia]] dan mereka telah berkahwin pada tahun 2007 dan dikurniakan seorang anak iaitu Adam Aryasenna Notosoemarsono, berusia tiga tahun.
 
Sebelum perkahwinan itu Sasha pernah bernikah dengan Jason Skinner atau nama Islamnya, Johan Abdullah Skinner, pada 21 Jun 2003 di [[Masjid Central Regent Park]], [[London]], namun mereka berpisah empat tahun kemudian.<ref>[http://mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2012/6/27/mstar_hiburan/20120626144952&sec=mstar_hiburan Sasha Saidin Dilihat Ambil Borang Fail Cerai]</ref>
 
==Rujukan==
{{reflist}}
[[Kategori:Penyanyi wanita Malaysia]]