STAR World: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Thijs!bot (bincang | sumb.)
k r2.7.2) (bot menambah: vi:STAR World
Xqbot (bincang | sumb.)
k r2.7.3) (Bot: Menukar en:STAR World kepada en:Star World; perubahan kosmetik
Baris 13:
Kawasan-kawasan yang dapat menerima Star World termasuk [[Bangladesh]], [[Filipina]], Hong Kong, [[India]], [[Indonesia]], [[Israel]], [[Malaysia]], [[Pakistan]], [[Papua New Guinea]], [[Singapura]], [[Sri Lanka]], [[Republik China di Taiwan|Taiwan]], [[Timur Tengah]], [[Thailand]] dan [[Vietnam]].
 
== Sejarah ==
Sebelum Star World wujud, Star Plus merupakan saluran hiburan dalam Bahasa Inggeris yang dimiliki oleh Star TV. Ia memulakan siaran pada tahun [[1992]] dan pesaing utamanya dalam bahasa Hindi adalah [[Zee TV]]. Selepas STAR mengakhiri perkongsian dan persekutuannya dengan Zee TV (sekarang ZEE Telefilms, Ltd.), Star Plus telah bertukar menjadi saluran bahasa Hindi dan selepas itu, Star World telah akhirnya dilancarkan.
 
Baris 26:
</gallery>
 
== Saluran beroperasi ==
Walaupun saluran ini menayangan rancangan yang sama di setiap kawasan (kecuali dinyatakan), tetapi yang berbeza adalah masa mereka ditayangkan.
 
Baris 34:
* STAR World Filipina - susunan rancangan yang sama dengan ''feed'' Asia, tetapi tanpa siaran serentak Timur Tengah)
 
== Jangkauan ==
Negara-negara yang di bawah ini sudah terjangkau oleh Star World namun untuk jangkauan domestik negara tersebut hanya boleh ditentukan oleh penyelenggara TV [[kabel]] atau [[satelit]] yang aktif di negara tersebut.
 
Baris 47:
* [[Thailand]] oleh [[True Visions]] (saluran 34)
 
== ID stesen ==
[[Fail:Starworld-asia (2).gif|270px|right|thumb|Contoh promosi iklan pada Star World Asia Tenggara. Logo setengah bening ini dipakai pada pojok kanan hingga 2 November 2008,ketika logo baru mulai dipakai]]
* Apabila saluran ini telah dilancarkan buat kali ketiga pada tahun 2005, lagu yang telah dimainkan di stesen mereka untuk sebab-sebab identifikasi (SID) adalah ''Let's Get It Started'' daripada [[The Black Eyed Peas|Black Eyed Peas]].
Baris 55:
* Tepat tanggal [[3 November]] [[2008]], Star World Asia Tenggara dilancarkan ulang dengan logo baru dan ID stesen terbaru mereka.<ref> [http://www.startv.com/pressroom/pressrelease.jsp?seq=3541 STAR WORLD SPORTS A NEW LOOK AND LAUNCHES HOT NEW DRAMAS] 11-03-2008 via www.startv.com </ref>
 
== Rancangan-rancangan di Star World ==
Berikut merupakan rancangan-rancangan yang ditawarkan oleh Star World.
 
Baris 83:
 
 
=== Monday Night Laugh ===
Monday Night Laugh adalah slot untuk cerita-cerita sitkom. Ia akan disiarkan setiap hari Isnin bermula 8.05PM. Cerita sitkom
yang disiarkan ialah :
Baris 89:
*''[[Gary Unmarried]]''
 
== Rujukan ==
{{reflist}}
== Pautan luar ==
*[http://www.startv.com Laman web rasmi Star TV] {{en}}
**[http://www.startv.com/world Laman web mikro Star World] {{en}}
Baris 105:
[[as:ষ্টাৰ ৱৰ্ল্ড]]
[[id:Star World]]
[[en:STARStar World]]
[[hi:स्टार वर्ल्ड]]
[[it:STAR World]]