Sinar Harian: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alashr2003 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Jufert (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Sinar Harian''' merupakan sebuah akhbar berbahasa [[Melayu]] di [[Malaysia]]. Ia pertama kali diterbitkan pada [[31 Julai]] [[2006]] untuk pasaran negeri-negeri di Pantai Timur Semenanjung Malaysia iaitu negeri [[Kelantan]], [[Pahang]] dan [[Terengganu]]. Walaubagaimanapun buat masa ini akhbar ini hanya diedarkan di negeri Kelantan dan Terengganu sahaja, pengedaran di Pahang akan bermula pada tahun hadapan. Akhbar ini diterbitkan lima hari seminggu iaitu dari [[Isnin]] hingga [[Jumaat]].
 
Akhbar ini bersaiz kompak dan menyasarkan kepada semua peringkat lapisan masyarakat dengan slogan "Cakna & Dinamik". "Cakna" merupakan dialek Kelantan dan Terngganu yang bermaksud ambil tahu atau prihatin. Akhbar ini mempunyai 48 halaman dan berharga "samah" atau 50 sen sahaja. Ia menyajikan berita-berita semasa daerah-daerah di Kelantan dan Terengganu di samping berita nasional (sebagai berita kedua). Ia juga memaparkan berita sukan, maklumat pelancongan, wanita dan berita luar negara.
 
Ia dicetak dan diterbitkan oleh Akhbar Cabaran Sdn Bhd yang berpengkalan di [[Pengkalan Chepa]], [[Kota Bharu]], Kelantan Darul Naim.
 
[[Kategori:Akhbar]]