Kavita Kaur: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Laman baru: '''Kavita Kaur @ Kavita Sidhu''' thumb|right Kejelitaan Kavita Kaur, pemenang Miss Charm International 1990 mula melonjak ke perhatian umum sejak menerokai bida...
 
Master2841 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Kavita Kaur @ Kavita Sidhu'''
 
[[Imej:KavitaKaur.jpg|thumb|right]]
 
'''Kavita Kaur''' atau '''Kavita Sidhu''' ialah salah seorang peragawati di [[Malaysia]].
Kejelitaan Kavita Kaur, pemenang Miss Charm International 1990 mula melonjak ke perhatian umum sejak menerokai bidang peragawati di awal tahun lapan puluhan ketika menuntut di Kuala Lumpur. Wajahnya yang begitu fotogenik menjadi rebutan majalah-majalah Malaysia seperti Her World, Female, Jelita dan Wanita untuk kulit hadapan. Bukan sekadar dimedia cetak, malahan di kaca televisyen juga Kavita sering muncul. Iklan Palmolive, salah satu iklan revolusi dari segi teknik lewat tahun 80an, menampikan kejelitaanya yang begitu mengkagumkan. Di pentas cat-walk juga Kavita (180cm) terserlah dengan langkah gayanya yang anggun.
 
==Kerjaya==
Kejelitaan Kavita Kaur, pemenang Miss Charm International 1990 mula melonjak ke perhatian umum sejak menerokai bidang peragawati di awal tahun lapan puluhan ketika menuntut di [[Kuala Lumpur]]. Wajahnya yang begitu fotogenik menjadi rebutan majalah-majalah Malaysia seperti Her World, Female, Jelita dan Wanita untuk kulit hadapan. Bukan sekadar dimedia cetak, malahan di kaca televisyen juga Kavita sering muncul. Iklan Palmolive, salah satu iklan revolusi dari segi teknik lewat tahun 80an, menampikan kejelitaanya yang begitu mengkagumkan. Di pentas cat-walk juga Kavita (180cm) terserlah dengan langkah gayanya yang anggun.
 
Ramai gadis mengaku diri sebagai model tetapi dunia model sendiri mengetahui siapakah sebenarnya seorang model serius. Kavita Kaur termasuk golongan teratas dalam senarai model Malaysia dalam dua kriteria utama seorang model tulen: di pentas cat-walk dan foto.
[[Imej:KavitaForLucianoSoprani.jpg|thumb|right]]
 
 
Walaupun Kavita kini bukan sahaja telah mencipta nama sebagai pelakon dan penyanyi malahan juga penerbit filem, dunia fesyen Malaysia, tetap menggangap Kavita salah seorang model Malaysia tersohor sehingga kini dan mungkin dapat dianggap sebagai salah seorang 'Supermodel' terawal tanahair.
[[Imej:KavitaPontianakHarum.jpg|thumb|right]]
 
[[Kategori:Peragawati Malaysia|K]]
 
 
PETIKKAN RENCANA-RENCANA HER WORLD, FEMALE, JELITA DAN WANITA TAHUN 80AN