Surat-surat untuk Kaherah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
{{wikify}}
[http://surat-surat%20untuk%20kaherah surat-surat untuk kaherah]
 
==MAKLUMAT BUKU==
 
<nowiki>==MAKLUMAT BUKU==</nowiki>
Baris 19 ⟶ 21:
 
<nowiki>==FAKTA==</nowiki>
 
Surat-surat untuk Kaherah (2009) merupakan sebuah novel karya penulis muda, Maisarah Mansor. Novel ini diterbitkan oleh Faisal Mustaffa, pengasas syarikat penerbitan Merpati Jingga. Novel Surat-surat untuk kaherah dilancarkan semasa program ''Art For Grab'' 2012 di Pasar Seni, Kuala Lumpur. Ia dijual di kedai buku MPH seluruh Malaysia dan pesta-pesta buku dengan harga RM21. Novel ini merupakan sebuah bacaan ringan yang bertemakan persahabatan, latar geografi daerah Pontian (Johor) dan perumahan setinggan di pinggir sungai.
 
<nowiki>==SINOPSIS==</nowiki>
 
Tahun demi tahun yang berlalu menghayutkan latar pada era tertentu. Kisah yang pernah ditatap di lembaran akhbar seperti al-Arqam dan Aisyah Bukhari tertinggal menjadi nostalgia. Di dalam merentasi kisah demi kisah insan lain, terkadang kita tidak dapat mengelak dari dikurung nasib yang sama. Menoleh ke belakang tidak memberi kita kemampuan untuk menyatukan kembali serpihan kaca yang berderai, dihempas takdir. Mengutip serpihan itu cuma akan menghiris jari. Namun, ku rapatkan serpihan itu sebagai mengimbas sebuah kecintaan pada persahabatan.
 
Baris 27 ⟶ 31:
 
<nowiki>==BIODATA PENULIS==</nowiki>
 
Dilahirkan pada Mei 1986 di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bharu. Pengarang (sebut Maisarah Mansor) meminati bidang pendidikan, anatomi, mendaki gunung dan dalam usaha untuk menguasai bahasa asing dengan baik. Pengarang membesar di persisiran Selat Melaka dan merupakan bekas pelajar jurusan Sains Hayat sehingga tahun 2005, sebelum memilih Multimedia Animasi sebagai laluan akademik sehingga tahun 2009. Beliau kemudiannya bertukar arah ke bidang Kesusteraan pada tahun 2010 untuk memikul amanah memperjuangkan sastera kitab. Dengan kelahiran karya-karya kecilnya, pengarang berharap ia sedikit sebanyak membantu ahlul bait dalam memperkembangkan dakwah dan memelihara serta memulihara umat Islam di Malaysia khususnya. Insyaallah.