D J Dave: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 28:
 
Beliau pernah berduet dengan penyanyi wanita antaranya [[Sarena Hashim]], Datuk [[Sharifah Aini]] dan [[Uji Rashid]]. Terbaru beliau berduet dengan [[Dayang Nurfaizah]] dalam lagu Segalanya yang pernah dinyanyikan bersama [[Liza Aziz]] pada konsert Journey Through Song. Konsert mega terakhir D.J Dave itu diadakan bersempena meraikan 40 tahun pembabitannya dalam arena nyanyian. Ia bakal berlangsung pada 1 hingga 3 Jun 2012 di Panggung Sari, [[Istana Budaya]]. Konsert ini turut dijayakan oleh [[Uji Rashid]] dan [[Marsha]], selain [[komposer]] [[S. Atan]] sebagai pengarah muzik. Konsert anjuran Shahdave Entertainment itu mendapat sokongan penaja seperti [[Celcom]], [[Sogo]], [[Hotel Concorde]], [[AirAsia]] dan [[Hard Rock Cafe]].
 
masyarakat Rohingya dan Buddha Rakhine akibat pertelingkahan etnik yang melanda kawasan mereka.
 
"Bagi saya, misi seperti ini harus diteruskan dan saya sememangnya akan menyertai mana-mana lagi misi seperti ini sekiranya berkesempatan," kata penyanyi yang terkenal dengan lagu Ingin Bersua.
 
DJ Dave bersama 51 peserta selain sukarelawan, pakar perubatan dan petugas media telah mengikuti misi melawat pelarian masyarakat Rohingya, selaku Presiden Yayasan Artis 1Malaysia pada tahun 2012.<ref>[http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121012/dn_24/ DJ Dave, Malik Ridzuan gembira sertai Misi Bantuan Keamanan Myanmar.]</ref>
 
==Album ==