Barisan Sosialis (Singapura, 2010): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Dekoelie (bincang | sumb.)
Dekoelie (bincang | sumb.)
Baris 53:
 
===Pilihan Raya Umum 2011===
 
{{terjemahan}}
 
Parti Socialist Front telah bercadang untuk bertanding dalam pilihanraya umum pada 7 Mei 2011. Pengerusi Ng Teck Siong mengatakan partinya akan bertanding di beberapa Kawasan Undi Perseorangan (SMC) walaupun beliau tidak memberitahu di mana kawasannya. <ref name=autogenerated1 />
 
Setelah sempadan kawasan undi diumumkan, Ng mengataknmengatakan yang parti itu mungkin bertanding di Mountbatten SMC. Namun akhirnya, Setiausaha Agung Chia mengumumkan yang akhirnya, parti itu tidakakantidak akan bertanding pada pilihan raya ini untuksupaya mengelakmereka daritidak bertembung dengan parti pembamkangpembangkang yang lain. Walaupun begitu, Ng masih berhasrat untuk mengambil bahagian dalam pilihan raya ini dengan bertanding di bawah parti Perikatan Demokratik Singapura di Kawasan Undi GRC Tanjong Pagar. Namun disebakan lewatlambat menghantar borang semasa Hari Pencalonan, pasukan SDA ini tidak dibenarkan untuk bertanding. Oleh itu, GRC Tanjong Pagar menjadi satu-satunya kawasan undi yang tidak perlu dipertandingkan dalam pilihan raya ini.
 
Bendahari Mansor Rahman pula meletak jawatan dari parti Socialist Front dan menyertai Parti Reform supaya dapat bertanding di [[AngGRC Mo Kio GRC|Ang Mo Kio GRC.]]. Namun, dia tidak menang. Selepas pilihan raya ini, parti Socialist Front tidak lagi aktif.
 
==Lihat juga==