Qada dan Qadar: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Roziha Dollah (bincang | sumb.)
→‎Rujukan: Memperbaiki semula yang telah di paparkan.
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh Roziha Dollah (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh 175.142.10.239
Baris 85:
* [[Surah Al-Qadr]]
 
== Rujukan ==
Rukun Iman Enam perkara.
{{reflist}}
 
Huraian Qada dan Qadar :-
Qada dan Qadar yang dinyatakan ialah TAKDIR BAIK dan TAKDIR BURUK adalah tidak betul kerana apabila dinyatakan dengan TAKDIR, ini bermaksud telah menyalahkan kehendak dari Allah s.w.t. Allah s.w.t telah menyatakan di dalam kitab suci Al_Qur'an Bahawasanya sekelian Muslimin dan Muslimah yang beragama Islam telah Berjanji dengan Allah s.w.t untuk melaksanakan tugas yang telah di tetapkan di dalam kitab suci Al_Qur'an. Perjanjian tersebut adalah semasa sekelian Muslimin dan Muslimah di Ancam dengan Api Neraka Jahanam oleh Allah s.w.t sebelum Ruhnya di turunkan untuk di satukan dengan Jasad. Maka sekelian Muslimin dan Muslimah yang beragama Islam telah di AMANAHKAN untuk melaksanakan kehendak Allah s.w.t yang telah di tetapkan di dalam kitab suci Al_Qur'an.
Apabila Muslimin dan Muslimah yang beragama Islam MELAKSANAKAN tugas yang diamanahkan oleh Allah s.w.t, maka amalannya adalah BAIK dan akan dibalas dengan KEBAIKAN di Dunia dan pada HARI KIAMAT pula ianya akan di tempatkan di dalam SYURGA untuk hidup selama-lamanya yang tiada Mati.
 
Qadar.
Huraian :-
Qadar yang benar nyata adalah KEBURUKAN.
Apabila Muslimin dan Muslimah yang beragama Islam yang tidak melaksanakan kehendak Allah s.w.t yang telah DI AMANAHKAN kepadanya, maka amalannya yang BURUK tersebut akan dibalas dengan KEBURUKAN di Dunia dan pada hari kiamat DI PADANG MAHSYAR pula dibalas dengan KEBURUKAN iaitu di masukkan ke dalam API NERAKA JAHANAM untuk selama-lamanya tampa mati.
 
Jujur dan Ikhlas penyampaian dari Saya R....a B.n D....h yang telah di ditugaskan oleh Allah s.w.t, Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w dan sekelian para Nabi - Nabi.
 
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.